شناسهٔ خبر: 141772 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

۶۵۹ میلیارد تسهیلات و ۲۸۱ میلیارد تومان کمک بلاعوض به زلزله زدگان اختصاص یافت

نوبخت/2 سخنگوی دولت در حاشیه جلسه هیأت دولت گفت: برای خانوارهای آسیب دیده که به احداث و بازسازی نیاز دارند برای مناطق روستایی ۲۵ میلیون و مناطق شهری ۳۵ میلیون تومان تسهیلات اختصاص داده می‌شود.

به گزارش «نماینده»، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت امروز(چهارشنبه ۲۴ آبان) در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران درباره مصوبات دولت در ارتباط با زلزله زدگان استان کرمانشاه گفت: در جلسه امروز هیأت دولت مصوبات در چهار سرفصل تسهیلات بلاعوض برای مناطق شهری و روستایی به تصویب رسید. به این صورت که ۶۵۹ میلیارد تومان تسهیلات و ۲۸۱ میلیارد تومان به صورت بلاعوض پرداخت شود که از همین امروز روند آن آغاز می‌شود.

وی افزود: برای خانوارهای آسیب دیده که به احداث و بازسازی نیاز دارند برای مناطق روستایی ۲۵ میلیون و مناطق شهری ۳۵ میلیون تومان اختصاص داده شده است. کمک بلاعوض روستایی ۵ میلیون و شهری ۶ میلیون تومان خواهد بود.

نوبخت ادامه داد: برای خانوارهایی که نیازمند به مرمت و تعمیر واحدها هستند به صورت تسهیلات ۱۲ میلیون چه به شهر و چه روستا داده می‌شود و بلاعوض ۲ میلیون تومان خواهد بود. کسانی که نیازمند خرید لوازم خانگی هستند ۳ میلیون تومان به صورت تسهیلات و ۲ میلیون تومان بلاعوض داده می‌شود.

سخنگوی دولت افزود: برای اسکان موقت روستاها به هر خانوار ۳ میلیون و برای خانوارهای شهر ۵ میلیون به صورت بلاعوض داده می‌شود. بانک مرکزی بخشنامه ای را برای کسانی که در خصوص همین خرید لوازم خانگی یا موارد ضروری نیازهایی دارند تا ۱۰ میلیون تومان قرض الحسنه تعیین کرده است.

نوبخت تصریح کرد: این مبالغی که در هیئت وزیران تصویب شده است غیر از مصوبه ای است که برای جبران خسارات و بازسازی زیربناها و ابنیه دولتی اختصاص پیدا می‌کند.

این خبر تکمیل می‌شود...

نظر شما