شناسهٔ خبر: 141731 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

ماتیس: آمریکا تا زمانی با داعش در سوریه می جنگد که آنها بخواهند بجنگند

ماتیس وزیر دفاع آمریکا بر این باور است که ارتش ایالات متحده تا زمانی با تروریست‌های داعش در سوریه می‌جنگد که آنها خواستار جنگیدن باشند.

به گزارش «نماینده»، جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا روز دوشنبه در اظهاراتی تاکید کرد: ارتش آمریکا با داعش در سوریه تا زمانی خواهد جنگید که آنها بخواهند به جنگ ادامه دهند.

وزیر دفاع آمریکا در حالی بر نقش بلندمدت نظامیان آمریکایی در سوریه تاکید کرده است که تروریست های داعش همه سرزمین های تحت تصرف خود را از دست داده اند.

در شرایطی که نیروهای مورد حمایت روسیه و آمریکا برای بازپس گیری مناطق باقی مانده در دست داعش تلاش می کنند، ماتیس تصریح کرد: هدف بلندمدت ارتش آمریکا این خواهد بود که از بازگشت داعش ۲ جلوگیری کند.

وی در ادامه درباره آینده عملیات نظامی آمریکا در سوریه، افزود: ما تا زمانی به جنگ با داعش ادامه خواهیم داد که آنها بخواهند بجنگند.

وزیر دفاع آمریکا بر اهمیت تلاش های بلندمدت برای صلح در سوریه تاکید کرد و گفت: هدف نیروهای نظامی آمریکا کمک به ایجاد شرایطی برای دستیابی به راهکار دیپلماتیک با هدف پایان دادن به بحران سوریه است که اکنون وارد هفتمین سال خود شده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه بر تلاش های مشترک برای برقراری ثبات در سوریه تاکید کرده اند، از جمله تمدید و گسترش آتش بس ۷ جولای در جنوب غرب سوریه در مناطقی که هم مرز با اردن و اسرائیل است.

ماتیس بر این باور است که ایجاد مناطق کاهش تنش در جنوب غرب سوریه کارایی داشته و ابراز امیدواری کرده است که ایجاد مناطق بیشتر برای کاهش تنش در آینده موجب شود تا آوارگان بیشتری به سوریه بازگردند.

آمریکا، روسیه و اردن اخیرا توافق کرده اند تا یک منطقه کاهش تنش در جنوب سوریه و در نزدیکی مرزهای اردن و سرزمین های اشغالی فلسطین ایجاد کنند.

یک مقام وزارت خارجه آمریکا در تفسیر یادداشت تفاهم سه جانبه بین روسیه، اردن و آمریکا که در تاریخ ۸ نوامبر به امضاء طرفین رسیده، گفته است، طرف روسی موظف شده تا به خارج شدن نظامیان ایرانی و نیروهای طرفدار تهران از مناطق جنوب غربی سوریه، کمک کند. به گفته وی، این مسئله برای آمریکا اهمیت بسیار زیادی دارد، برای اینکه حضور نیروهای خارجی در این منطقه تهدیدی برای امنیت اسرائیل و اردن خواهد بود.

نظر شما