شناسهٔ خبر: 141720 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

تخریب کامل ۲۲ مدرسه در مناطق‌ زلزله‌زده

بطحایی وزیر آموزش و پرورش از تخریب کامل ۲۲ مدرسه در مناطق‌ زلزله‌زده غزب کشور خبر داد.

به گزارش «نماینده»، سیدمحمد بطحایی ضمن اظهار تأسف و تسلیت به علت زلزله حادث شده در غرب کشور به ویژه در استان کرمانشاه درباره میزان خسارات وارده به مدارس غرب کشور، اظهار کرد: خسارات ناشی از زلزله اخیر به ویژه در استان کرمانشاه به گونه‌ای بوده است که سازه‌های چندین مدرسه تخریب شده؛ همچنین برخی مدارس در استان‌های ایلام و کردستان که قدمت بالا و مقاومت پایینی دارند، امکان استفاده از آن‌ها برای دانش‌آموزان مخاطره‌آمیز است و به همین دلیل برای دانش‌آموزان قابل استفاده نیست.

وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر رسیدگی عاجل نسبت به بازسازی فوری مدارس و امکانات آموزشی استان‌های زلزله زده، ادامه داد: با برآورد خسارات وارده، اعتبار خاصی را برای بازسازی فوری مدارس در نظر خواهیم گرفت تا تحصیل دانش‌آموزان به ویژه در استان کرمانشاه با وقفه مواجه نشود.

وی ادامه داد: مجبور خواهیم بود به صورت کوتاه‌مدت تا آماده شدن فضای آموزشی از کانکس‌هایی برای تحصیل دانش‌آموزان استفاده کنیم و به محض آماده شدن شرایط دانش‌آموزان به مدرسه منتقل خواهند شد.

بطحایی درباره آخرین آمار مدارس تخریبی، توضیح داد: بر اساس آمار واصله از مدارس تخریب شده در مناطق زلزله زده تا این لحظه، ۷ مدرسه در شهر سرپل ذهاب و ۸ مدرسه روستایی در اطراف این شهر به طور کامل تخریب شده‌اند. همچنین در منطقه ثلاث باباجانی ۲ مدرسه در شهر و ۵ مدرسه نیز در روستاهای اطراف شهر تخریب شده‌اند که نسبت به بازسازی هرچه سریع‌تر این مدارس اقدام خواهد شد.

وی با بیان اینکه اعتبارات ناشی از این زلزله به مدارس و مکان‌های آموزشی هنوز تصمیم‌گیری نشده است، افزود: پیش‌بینی می‌شود به دلیل اینکه اکثر مدارس روستایی است بتوان با اعتبارات کمتری این مدارس را بازسازی کرد تا هرچه سریعتر آنها را بازسازی و در اختیار دانش‌آموزان قرار دهیم.

نظر شما