شناسهٔ خبر: 141701 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

دولت در برابر آمریکا کوتاه نیاید؛هر چه بخواهد برایش فراهم می‌کنیم

حاجی بابایی/2 رئیس فراکسیون ولایی مجلس: ما به دولت می گوییم که در برابر آمریکا تو هر چه بخواهی، ما فراهم خواهیم کرد؛ فقط در برابر آمریکا کوتاه نیا و این فلسفه حمایت‌های ما از دولت است.

به گزارش «نماینده»، حمیدرضا حاجی‌بابایی نماینده مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سؤال که چرا فراکسیون ولایی مجلس به تمام وزرای پیشنهادی دولت به مجلس رأی اعتماد داده است، گفت: کشور در یک موقعیت ویژه قرار دارد، از طرفی وضعیت اقتصادی که بیکاری لجام‌ گسیخته‌ای را شاهد هستیم و از بُعد بیرونی هم شاهد عربده‌ کشی‌های ترامپ و بدعهدی‌های آمریکا در قبال برجام هستیم که در این شرایط بر همه ما لازم است که کشور را آماده کنیم تا بتوانیم پاسخگوی این شرایط ویژه باشیم.

وی با بیان اینکه فراکسیون ولایی خودش را از همه مسئول‌تر می‌داند، ادامه داد: ما نباید دولت را به سمتی ببریم که برایش مشکل‌تراشی‌ کنیم و یا حالت بدبینانه آن، این می‌شود که اگر دولت به مشکلی بربخورد و ما، او را از قبل حمایت و کمکی نکرده باشیم، به ما می‌گوید که شما نگذاشتید که با این مشکلات با فکری آسوده و با تمام توان کار کنم، بنابراین ما دولت را صادقانه کمک کردیم.

نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: دوستان دولت به ما گفتند که بهتر از این وزرای پیشنهادی، ما کسی را پیدا نکردیم،  البته دولت دوازدهم در معرفی نیروهای کابینه خود، بهتر از دولت یازدهم عمل کرد که این مهم است.

حاجی‌بابایی تصریح کرد: ما باید توجه داشته باشیم که بار ما، بار شیشه است و خیلی حساس باید عمل کنیم،  چرا که در شرایط وخیم اقتصادی، مشکلات بیکاری، رکود و تورم قرار داریم و از بُعد خارجی هم که وضع ما مشخص است و امروز به هزار دلیل می‌گویم که کمک کردن به انقلاب در همین قالبی است که ما انجام دادیم و باید از دولت حمایت کنیم.

وی ادامه داد: این همکاری و حمایت ما از دولت به این معنا نیست که هر کاری که آنها دلشان خواست را ما تائید کنیم، بلکه به این معنی است که ما کاری انجام ندهیم که او از جانب ما نگرانی داشته باشد؛ یعنی به او بگوییم که در برابر آمریکا تو هر چه بخواهی، ما فراهم خواهیم کرد؛ فقط در برابر آمریکا کم نیاور و کوتاه نیا و این فلسفه حمایت‌های ما از دولت است.

نماینده مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه نظرتان در خصوص طرح تحقیق و تفحص از بانک مرکزی چیست؟ اظهار کرد: من اساساً با هر گونه تحقیق و تفحصی موافق هستم، چرا که به نظر من تحقیق و تفحص باعث شفافیت مطالب می‌شود و منجر به این می‌شود که با بررسی‌های به عمل آمده، متوجه شویم که کاری خوب است یا نه. بنده زمانی که مجلس ششم بودم، طرح‌های تحقیق و تفحص زیادی را ارائه دادم و البته برخی از آنها را هم هیأت رئیسه مجلس مخالفت می‌کرد و نمی‌گذاشت انجام شود.

حاجی‌بابایی گفت: در این شرایط که وضعیت اقتصادی مناسب نیست و مؤسسات مختلف مالی و اعتباری همچون پدیده، ثامن الحجج، آرمان و برخی دیگر کاری کردند که مردم از آنها ناراضی‌اند و اعتمادشان را از دست داده‌اند، باید نمایندگان این قبیل طرح‌های تحقیق و تفحص را با شدت و جدیت بیشتری انجام دهند. اگر آن مؤسسات مالی مجوز داشتند، چرا خطا کردند و اگر مجوز نداشتند، چرا نظارتی بر آنها نبود که منجر به خطاکاری آنها شود؛ هزینه این کار را باید نظام بپردازد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما به شدت از این وضعیت گله‌مند هستیم و انتظار داریم که به این مسائل رسیدگی شود و هر چه سریعتر مردم تکلیف خودشان را بدانند.

نظر شما