شناسهٔ خبر: 141697 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

مدیریت بحران یکپارچه باید برای شهر تهران محقق شود

خداکرمی عضو شورای شهر تهران، ری و تجریش با اشاره به اینکه تجهیزات مدیریت بحران تهران به اندازه جمعیت این شهر نیست گفت: مدیریت بحران شهر تهران باید یکپارچه شود.

به گزارش «نماینده»، ناهید خداکرمی درباره زلزله‌ای که شب گذشته در بخشی از نقاط کشور از جمله تهران احساس شد و تاکنون حدود ۲۱۰ نفر از هموطنانمان جان خود را از دست داده‌اند، درباره تمهیدات مدیریت شهری برای مدیریت بحران پایتخت اظهار داشت: قبل از این حوادث، بازدیدی از سوی ستاد مدیریت بحران شهر تهران داشته‌ایم که اقدامات خوبی در این ستاد صورت گرفته است.  

وی با اشاره به اینکه باید برای مدیریت یکپارچه بحران تمامی دستگاه‌های ذیربط زیرمجموعه ستاد مدیریت بحران قرار بگیرند، گفت: در کمیسیون‌های مربوطه در خصوص این موضوع بحث و تبادل‌نظر شده است و امیدواریم با حوادث طبیعی غافلگیر نشویم.  

وی بیان داشت: ۲ ساعت اولیه حوادث ساعت‌های طلایی برای ارائه خدمات به زلزله‌زدگان و آسیب‌دیدگان است که متأسفانه به دلیل عدم هماهنگی‌ها، این وقت را از دست می‌دهیم و تعداد تلفات نیز افزایش می‌یابد.

خداکرمی با اشاره به اینکه اولویت ما سلامت شهر در تمام ابعاد است، گفت: تجهیزات و امکانات مدیریت بحران شهر تهران به اندازه جمعیت فعلی تهران نیست.

وی افزود: دستگاه‌های لرزش‌نگاری در سطح شهر تهران استقرار پیدا کرده است که براساس آن ۴ تا ۵ ثانیه قبل از زلزله اصلی ستاد مدیریت بحران مطلع می‌شود و این ثانیه‌های طلایی است که می‌تواند تلفات انسانی را کاهش دهد.  

وی گفت:‌ در حال حاضر زیرساخت‌هایی از جمله آب، برق و گاز در صورت حوادث طبیعی به صورت خودکار قطع می‌شوند، ولی نگرانی ما در خصوص آب‌ها و فاضلاب‌های زیرزمینی است.  

وی بیان داشت: برنامه‌هایی برای استحکام‌سازی کلیه بناهای غیرمقاوم نیز در دستورکار داریم و باید این اقدام صورت بگیرد.  

نظر شما