شناسهٔ خبر: 141672 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

ترامپ: ملاقات با رهبر کره شمالی اتفاق خجسته‎ای است!

کره شمالی 43 رئیس جمهوری آمریکا بار دیگر از تمایل برای دیدار با رهبر کره شمالی سخن گفت و ادعا کرد چنین اتفاقی به نفع همه جهان است.

به گزارش «نماینده» به نقل از دیلی تلگراف، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا بار دیگر از تمایل برای دیدار با «کیم جونگ اون» رهبر جوان کره شمالی خبر داد.

این اظهار تمایل که به تعبیر «دیلی تلگراف» شبیه تقدیم شاخه زیتون (نماد صلح) به کیم است در جریان کنفرانس خبری که ترامپ امروز یکشنبه در «هانوی» پایتخت ویتنام داشت اعلام شد حال آنکه رئیس جمهوری آمریکا هم‌زمان از حملات لفظی به پیونگ یانگ هم اجتناب نکرد.

در همین راستا ترامپ در پاسخ به سوال خبرنگاری که از وی درباره احتمال ملاقات با کیم پرسید، جواب داد: هر چیزی ممکن است. اتفاق‌های عجیبی در زندگی می‌افتد. اگر این مسئله (دیدار من و کیم) رخ بدهد برای کره شمالی خوب خواهد بود. این اتفاق خوبی برای همه جهان خواهد بود. نمی‌دانم شدنی است یا خیر اما اگر بشود، اتفاق خوبی است.

وی در عین حال مدعی شد: همه کشورهای مسئول جهان باید از بابت توقف تهدیدهای رژیم سرکش کره شمالی علیه جان مردم اطمینان حاصل کنند. ما تحریک (به جنگ) شده ایم، همه جهان تحریک شده است. ما ثبات می‌خواهیم و نه هرج‌ومرج. صلح می‌خواهیم، نه جنگ!

گفتنی است ترامپ صبح امروز هم در پیامی توئیتری از اینکه کیم وی را «پیر» خطاب کرده انتقاد کرد و گفت: من هیچ‌وقت او را «کوتوله و چاق» خطاب نمی‌کنم. خوب، من سخت تلاش می‌کنم تا دوست او باشم و شاید روزی این اتفاق هم بیفتد!

گفتنی است ترامپ چند روز پیش در سفر به کره جنوبی اگرچه بار دیگر از آمادگی برای توسل به همه گزینه‌های موجود در برخورد با پیونگ یانگ سخن گفت، اما مدعی شد اخیرا شاهد برخی اقدامات مثبت از سوی کیم جونگ اون بوده است – اظهارنظری که از سوی رسانه‌ها به اعتدال‌گرایی و تغییر لحن ترامپ در برابر کره شمالی تعبیر شد.

نظر شما