شناسهٔ خبر: 141646 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا

سخنگوی فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس

رد پای حسین فریدون در رانت های آموزشی برخی دانشگاه ها

مقصودی سخنگوی فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز شاهد رانت آموزشی در برخی از دانشگاه های کشور هستیم، گفت: پرونده برادر رییس جمهور فراتر از فراکسیون در حال بررسی است و شاید گوشه ای از این پرونده به موضوع رانت آموزشی در دانشگاه های کشور مربوط شود.

به گزارش «نماینده» حسین مقصودی نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی؛ در خصوص آخرین وضعیت فساد در صندوق ذخیره فرهنگیان اظهار داشت: شروع کار بررسی این پرونده از اواسط شهریور ماه سال ۹۵ در مجلس شورای اسلامی آغاز و تاکنون ادامه داشته است.

وی با تقدیر از رسانه ها برای بیان حقیقت در این موضوع گفت: در موضوع بررسی فساد در صندوق ذخیره فرهنگیان با مشکلاتی از جانب دولتی ها و بخش خصوصی مواجه بودیم که در نهایت با رای بالای ۲۰۰رای تحقیق و تفحص از این هدلینگ اقتصادی به تصویب رسید.

سخنگوی فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز در همین موضوع عده ای بازداشت و برخی از مسئولیت کنار گذاشته شده اند و می توان گفت بررسی این پرونده کلید رفتن وزیر آموزش و پرورش دولت یازدهم بود.

مقصودی با بیان اینکه فساد صورت گرفته در صندوق ذخیره فرهنگیان بالای ۸ هزار میلیارد تومان است، عنوان کرد: تاکنون مبلغی از این پول برگشت داده شده و مقدار دیگر نیز با سندهای گرفته شده از افراد عودت داده شده است.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه علت تاخیر در اعلام این پرونده این است که فساد صورت گرفته بالاتر از آن بود که فکر می‌کردیم، گفت: همچنین در برخی از شرکت های این هلدینگ به عنوان مثال در پتروشیمی که اصلا کسی فکر نمی‌کرد که این فساد صورت گرفته باشد، بررسی اسناد و اوراق وقت بیشتری را گرفته بود.

وی در ادامه تصریح کرد: فکر می‌کنم حداکثر تا یک ماه دیگر جزئیات این پرونده اعلام خواهد شد و به مسئولین ذیربط ارجاع داده می‌شود.

سخنگوی فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در این فراکسیون هم اکنون در خصوص رانت های آموزشی در دانشگاه های کشور که در این ۴ سال اخیر اتفاق افتاده کارهایی را انجام داده ایم.

مقصودی با اشاره به اینکه تحقیق و تفحص از این موضوع را به کمیسیون مربوطه ارجاع داده ایم، افزود: در صورت تصویب، بررسی این پرونده در صحن مجلس شورای اسلامی این کار را ادامه خواهیم داد.

وی با بیان اینکه امروز شاهد رانت آموزشی در برخی از دانشگاه های کشور هستیم، گفت: پرونده برادر رییس جمهور فراتر از فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی در حال بررسی است و شاید گوشه ای از این پرونده به موضوع رانت آموزشی در دانشگاه های کشور ارتباط پیدا کند.

نظر شما