شناسهٔ خبر: 141572 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

سیاست‌های تنظیم بازاری نباید عامل اجحاف در حق مردم شود

شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر حمایت از حوزه تولید در سیاستگذاری های ستاد تنظیم بازار، گفت: رعایت حقوق مصرف کنندگان و مردم به عنوان شاخصی برای رسیدن به نظرات مشترک مورد توجه ستاد تنظیم بازار قرار بگیرد.

به گزارش «نماینده»  محمد شریعتمداری در چهارمین جلسه ستاد تنظیم بازار در دولت دوازدهم که روز سه شنبه برگزار شد، موضوع تنظیم بازار را موضوعی فرا وزارتخانه ای دانست و افزود: ممکن است برخی تصمیم گیری های این کارگروه به حوزه های دیگری مانند جهاد کشاورزی، پتروشیمی، فناوری اطلاعات و حمل و نقل مرتبط شود که در این گونه موارد جهت گیری ها باید در جهت کمک به تولید و اشتغال کشور انجام گیرد.

وی با تاکید بر توجه و اهمیت به حقوق مصرف کنندگان و مردم در تصمیمات گرفته شده این ستاد، ادامه داد: در مواردی که میان اعضای ستاد اختلاف نظر ها زیاد است، رعایت حقوق مصرف کنندگان و مردم به عنوان شاخصی برای حل اختلافات مورد توجه قرار بگیرد.

شریعتمداری همچنین تصریح کرد: در سیاستگذاری های ستاد تنظیم بازار به حمایت از حوزه تولید اهتمام جدی شود و اجحاف در حق مصرف کنندگان روا نشود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از این جلسه که با محوریت بررسی اجمالی صنعت سیمان کشور بود، با تاکید بر اهتمام به افزایش میزان سرانه مصرف سیمان کشور، گفت: افزایش سرانه مصرف سیمان به  دلایلی از جمله صادرات مقرون به صرفه، افزایش طول عمر واحدهای تولید کننده و همچنین داشتن آلایندگی کمتر نسبت به محصولات مشابه، باید مورد توجه جدی قرار بگیرد.

شریعتمداری با تاکید بر ضرورت بازاریابی و پیدا کردن عرصه های جدید فروش سیمان، افزود: این یک راه حل بلند مدت محسوب می شود که امکان آن در کوتاه مدت با انعقاد قرارداد وجود دارد.

بنابراین گزارش این اولین جلسه ستاد تنظیم بازار بود که حسن یونس سینکی به عنوان معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت حضور داشت.

در  جلسه عصر روز گذشته مقرر شد که با توجه به آغاز توزیع شیر مدارس از اول آذرماه، پیگیری های لازم از طریق سازمان برنامه و بودجه  برای انعقاد قراردادهای خرید شیر سال ۹۶ و تسویه حساب قراردادهای سال گذشته انجام شود.

نظر شما