شناسهٔ خبر: 141526 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

اعضای شورای شهر تهران به رییس جمهور چه خواهند گفت؟

علی عطا سخنگوی پارلمان شهر تهران تصریح کرد: در جلسه فردا با رئیس‌جمهور بعید است رقم مطالبات شهرداری تهران از دولت مطرح شود؛ در این جلسه جزئیات مطرح نخواهد شد و همین که به یک بیان مشترک برسیم و نگاه رئیس‌جمهور هم مثبت شود دستاورد خوبی است.

به گزارش «نماینده»، علی اعطا روز یکشنبه پس از پایان نوزدهمین جلسه این شورا طی نشست خبری با حضور خبرنگاران به موضوع دیدار فردای اعضای شورای شهر تهران با رئیس‌جمهور پرداخت و گفت: در ادامه دیدار اعضای شورای شهر با سران ۳ قوه فردا نشست اعضای شورای تهران با رئیس‌جمهور برگزار خواهد شد.

وی با بیان این موضوع که نخستین جلسه مشترک اعضای شورای شهر تهران با سران ۳ قوه پیش از این با رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شده است، به محور مباحث مطرح شده برای جلسه فردا پرداخت و گفت: ۵ محور به عنوان اهم موضوعاتی که در جلسه فردا مطرح خواهد شد، پیش‌بینی شده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران محور انتظار شهروندان در فرصت کم‌نظیری که در راستای همگرایی بخش‌های تصمیم‌گیر کشور ایجاد شده و تاکید بر اینکه روش‌هایی باید انتخاب شود که این سرمایه اجتماعی تقویت شود را نخستین محور جلسه فردا مطرح کرد.

اعطا تبادل نظر در خصوص مهمترین چالش‌های پیش روی شهر تهران از جمله آلودگی هوا، حمل و نقل و ترافیک و آسیب‌های اجتماعی محور دیگر جلسه فردا خواهد بود.

وی همچنین ارائه گزارشی مالی و اقتصادی در حوزه مدیریت شهری به رئیس‌جمهور و ارائه راهبردهای کلانی که شورا در این خصوص تصمیم گرفته است را دیگر محور مطرح شده برای جلسه فردا عنوان کرد.  بافت فرسوده و مشکلات پیرامون این معضل در سطح شهر تهران به عنوان یکی از چالش‌های جدی شهر تهران دیگر محوری است که اعضای شورای اسلامی شهر تهران در جلسه فردا با رئیس‌جمهور مطرح خواهند کرد. همچنین تلاش جهت همگرایی بیشتر در خصوص با لوایح مدیریت شهری که هم‌اکنون در دولت مطرح می‌باشد به خصوص دو طرح مدیریت یکپارچه شهری و درآمد پایدار شهرداری تهران از دیگر مباحثی است که به گفته علی اعطا در جلسه فردا اعضای این شورا با رئیس‌جمهور مطرح خواهد شد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص حضور نجفی در جلسات هیئت دولت گفت: نتایج خوبی در پی این حضور حاصل شده است و تعامل مثبت شهردار با دولت نیز در خصوص بدهی‌های دوللت به شهرداری و همچنین در خصوص حمل و نقل ریلی موجب نتایج بسیار خوبی شده است.

اعطا با تاکید بر اینکه در جلسه فردا با رئیس‌جمهور بعید است رقم مطالبات شهرداری تهران از دولت مطرح شود، گفت: در این جلسه جزئیات مطرح نخواهد شد و همین که به یک بیان مشترک برسیم و نگاه رئیس‌جمهور هم مثبت شود دستاورد خوبی است.

وی در خصوص دیدار با رئیس قوه قضائیه و رهبر معظم انقلاب نیز گفت: درخواست دیدار ارسال شده و منتظریم زمان این دیدارها مشخص شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در خصوص طرح تحقیق و تفحص از همشهری نیز گفت: این طرح  در کمیسیون‌ها مطرح است و  پس از بررسی در کمیسیون‌ها در هیئت رئیسه مطرح خواهد شد تا بتواند در صحن شورا ارائه  شود.

در بخش دیگری از این نشست اعطا به موضوع حذف کمک‌های شهرداری تهران به مواردی که واگذاری برای بهره‌برداری انجام شده اشاره کرد و گفت: اخیرا طرحی را تصویب کرده‌ایم که در خصوص واگذاری املاک برای بهره‌برداری و براساس ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها بوده که براین اساس باید از شورا مجوز بگیرند اما در گذشته براساس اختیاراتی که داده شده شهرداری مستقلا در این خصوص عمل می‌کرده است اما یکی از مصوبات این طرح اشاره بر این دارد که کلیه کمک‌ها به این املاک که جهت بهره‌برداری واگذار شده‌اند و مالکیت آنها واگذار نشده اما ردیف بودجه که برای آن پیش‌بینی شده بوده است حذف شود.

وی همچنین در واکنش به کاندیداتوری برادر یکی از اعضای شورای شهر تهران در یکی از مجامع و کمیته‌های زیرمجموعه شورای شهر گفت: دیدید که این فرد رای کافی نیاورد اما قطعا کاندیداتوری وی صرفا به دلیل نسبت خانوادگی نبوده است و براساس شایستگی این فرد کاندید شدند.

سخنگوی شورای شهر تهران، ری و تجریش افزود: قطعا اگر فردی شایستگی داشته باشد، روابط نمی‌تواند مانع انتصاب شود.

اعطا در ادامه با اشاره به انتصابات اخیر در شهرداری تهران گفت: چنین نگاهی داریم که کمیسیون مرتبط یعنی کمیسیون برنامه و بودجه در ذیل خود کمیته‌ای مربوط به بحث انتصابات را داشته باشد که در چارچوب ارزیابی عملکرد، بررسی دقیقی در این حوزه داشته باشیم اما واقعیت این است که اعضای شورای شهر تهران قصد ندارند در تمام سطوح انتصابات دخالت کنند و ما وارد نمی‌شویم.

سخنگوی شورای شهر تهران، ری و تجریش همچنین در مورد تبلیغات نصب شده بر روی بدنه اتوبوس‌ها گفت: تذکرات لازم در این خصوص داده شده و این موضوع قطعا پیگیری می‌شود.

برچسب‌ها:

نظر شما