شناسهٔ خبر: 141514 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: روابط عمومی حزب موتلفه

حقوق بشر برای آمریکا پشیزی ارزش ندارد

حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به بدعهدی‌های آمریکا گفت: حقوق بین‌المللی و حقوق بشر نزد آمریکایی‌ها پشیزی ارزش ندارد.

به گزارش «نماینده»، محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در پایان نشست دبیران حزب اظهار کرد: در حالی که میلیون‌ها انسان از ۶۰ کشور جهان در راهپیمایی اربعین شرکت می‌کنند، این راهپیمایی مورد سانسور و بایکوت خبرگزاری‌های جهان به ویژه رسانه‌های استکبار جهانی قرار می‌گیرد چرا که این حرکت مانور قدرت حسینیان زمان و اهل ایمان برای مقابله با کفر و الحاد جهانی است.

وی افزود: اربعین عرصه قدرت‌نمایی همه ادیان جهان به ویژه اسلام در برابر ظلم و ستم جهانی است.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: ما باید با فرهنگ تمدن‌ساز اربعین آشنا شویم و آن را در زندگی خود جاری و ساری کنیم. اربعین یک ظرفیت فرهنگی عظیم و بی پایان است که بر اساس فرهنگ اهل بیت(ع) شکل گرفته و از آن الهام می‌گیرد.

حبیبی با اشاره به عظمت راهپیمایی اربعین گفت: میلیون‌ها انسان از نجف تا کربلا ده‌ها کیلومتر راهپیمایی می‌کنند. سکوت و سکون در این وادی معنا ندارد. این سفر اگر چه یک سفر بیرونی است اما بیشتر درونی است. انسان مدام در درون خود می‌کاود که مبادا در ایستادن در جبهه حسینیان علیه یزیدیان تردید کند.

وی با اشاره به بی نظیر بودن این حرکت در تاریخ بشر تصریح کرد: در هیچ یک از مقاطع زیست بشری چنین پدیده‌ای نمونه ندارد. اربعین یک رخداد عظیم دینی است که در هیچ مکتبی جز اسلام و تشیع نمونه ندارد و این یکی از معجزات عظیم امام حسین(ع) در قرن ماست.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی خاطرنشان کرد: البته پیروان مذهب و ادیان ابراهیمی بر اساس یک فطرت الهی در این راهپیمایی مسلمانان را همراهی می‌کنند و این نشانه آن است این حرکت ریشه‌ در فطرت پاک بشری دارد.

حبیبی افزود: ما در تجزیه، تحلیل و تفسیر فلسفه راهپیمایی اربعین کوتاهی کرده‌ایم که باید به نوعی جبران شود. میلیون‌ها انسان در این راهپیمایی نگاه خود را به «جهان»، «تاریخ» و «انسان» بازخوانی می‌کنند تا نوعی دعوت به خدا توأم با زیست مسلمانی باشد.

وی خاطرنشان کرد: راهپیمایی اربعین برای خود مبانی دارد که باید در آن اندیشید. اندیشه‌ای که پایه آن مرثیه و حماسه بوده و دو عنصر تاریخ‌سازی و تمدن سازی را در خود دارد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با دانش آموزان و دانشجویان اظهار کرد: بازخوانی مناسبات ایران و آمریکا در نیم قرن اخیر نشان می‌دهد غرب به نمایندگی از آمریکا هیچ نظام مستقل و پیشرفته‌ای را در ایران به رسمیت نمی‌شناسد. آنها تلاش می‌کنند یک نوکر را در راس حکومت ایران بگمارند و حتی به چهره‌ای همچون مصدق نیز راضی نیستند.

حبیبی علت این رویکرد آمریکا را اینطور تحلیل کرد که آمریکا با اسلام و مسلمانی ما مخالف است زیرا اسلام به ما اجازه نمی‌دهد زیر بار ظلم و ستم آمریکا زندگی کنیم.

وی با اشاره به سخنان حماسه‌ساز امام خمینی(ره) در قضیه کاپیتولاسیون خاطرنشان کرد: امام در این ماجرا به نمایندگی از ملت و برای دفاع از شرف، استقلال و عزت ایران هر چه فریاد داشت بر سر آمریکا کشید. صدای قهرمانانه او در دفاع از استقلال ملی هنوز در گوش ملت ایران طنین‌افکن است.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به بدعهدی‌های آمریکا گفت: برخی فکر می‌کردند در یک گفتگوی چندجانبه بین‌المللی می‌توانند آمریکا را به صراط مستقیم برای رعایت حقوق ملت‌ها برگرداند. اما برجام نشان داد این یک توهم است زیرا آمریکا جز به منافع خود به چیزی فکر نمی‌کند. حقوق بین‌المللی و حقوق بشر در نزد آنها پشیزی ارزش ندارد.

حبیبی افزود: باید یک حقیقت را امروز در منطقه درک کنیم و آن اینکه آمریکا تمام اشرار و تروریستهای جهان را، که صفت سربازان یزید را دارند، در  قالب رژیم صهیونیستی، داعش و القاعده سازماندهی کرده است تا جهان اسلام را به نابودی بکشاند.

وی با اشاره به ویرانی‌های جنگ در عراق و سوریه گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی شهر به شهر را ویران کرده‌اند و مردم آنها را آواره یا به فجیع‌ترین شکل ممکن کشته و زخمی کرده‌اند. این است خوی وحشی‌گری و ضد تمدنی و ضد حقوق بشری آمریکا و رژیم اشغالگر قدس! هرکسی در مبارزه با استکبار جهانی به رهبری آمریکا تردید کند معلوم می‌شود هیچ درک درست سیاسی از تحولات کنونی تاریخ بشر ندارد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی به پیروزی‌های ارتش عراق و سوریه در نابودی داعش اشاره کرد و گفت: ارتش عراق و سوریه با تکیه به مقاومت مردمی در منطقه، تروریستهای آمریکایی و رژیم صهیونیستی را از خاک خود بیرون می‌کنند و این راه تا نابودی امپریالیسم جهانی و نقشه‌های شوم آنها ادامه خواهد داشت.

حبیبی تجاوز به غزه و سوریه توسط رژیم صهیونیستی را محکوم کرد و گفت: ما امیدواریم پاسخ مقاومت به این تجاوز به گونه‌ای باشد که صهیونیستها هوس تکرار آن را نکنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجلاس سه جانبه ایران، روسیه و آذربایجان و نیز سفر پوتین به تهران اظهار کرد: روس‌ها فهمیده‌اند که تحریم‌ها می‌تواند یک فرصت باشد. چیزی که ملت ایران از سالها قبل تجربه کرده است.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی حذف دلار از معاملات بین ایران و روسیه را گامی نو برای مبارزه با آمریکا و عاملی برای استقلال اقتصادی دانست و تاکید کرد: راه‌های مقابله با تحریم‌ها در ظاهر قدری مشکل است اما اگر دقیق عمل کنیم نتیجه این مقابله کام ملت‌های دو کشور را شیرین می‌کند.

نظر شما