شناسهٔ خبر: 141406 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

جوانان توانمندی خودراثابت کنند/برخی مسئولان به جوانان باور ندارند

مسعود سلطانی فر/431 وزیر ورزش و جوانان گفت: اینکه جوانان فکر کنند چون دولت را در دست گرفتیم همه چیز را دودستی تقدیم آنان می کنیم، چنین چیزی نیست; باید توانمندی خود را اثبات کنند.

به گزارش «نماینده»، مسعود سلطانی فر در دیدار با نمایندگان سمن های جوانان استان زنجان و ‌مازندران گفت: در گزارشی که در صحن هئیت دولت درباره مبارزه با مواد مخدر ارائه شد همه دستگاه های دخیل به سهم و نقش سمن ها اشاره کردند و حضور و اقدامات آنان را جدی و اثر بخش دانستند. این الگو می تواند قابل تعمیم باشد و ما باید به سمتی برویم که مدیریت برخی از امور تصدی گری و حاکمیتی  را به جوانان و همین سمن های جوانان بپردازیم و چه بانوان جوان و چه پسران جوان به صورت جدی وارد گود شوند و مدیریت از نسل گذشته تحویل بگیرند.  

وی با بیان اینکه عملکرد سیستم بانکی و دولت در بخش تسهیلات ارزان قیمت و وام ازدواج بسیار درخشان است، ادامه داد: در ابتدای دولت یازدهم در سال ٩٢ با وام سه میلیونی ۲۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده بود. اما در سال ٩۵ مجموعه تسهیلات با توجه به وام ۱۰ میلیونی به ٩٨٠٠ میلیارد تومان رسیده است.  

وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد: در هفت ماه ابتدای امسال نیز که توسط یازده بانک عامل طرح ضربتی فرجام شیرین کلید خورد تا کنون ٨۵۵ هزار فقره وام با سقف حدود ٩٢٠٠ میلیارد پرداخت شده است. از طرفی اعطای تسهیلات و روند دریافت وام بسیار آسان تر و آسوده تر شده است.  

سلطانی فر خاطرنشان کرد: مسئولین ما برخی باور کردند که باید از ظرفیت جوانان به عنوان موتور توسعه و نه مانع توسعه بهره برداری کنند و برخی هنوز به این باور نرسیده اند که ما تلاش می کنیم این زمینه ها باید فراهم شود و این باور باید احیا شود.  رئیس جمهور در اکثر جلساتشان با استانداران و وزرا این توصیه را اکید گفته اند و خواسته اند که جوان گرایی در بخش های میانی را در اولویت قرار دهند.

وزیر ورزش و جوانان گفت: این توقع که جوانان فکر کنند چون کار را در دولت دست گرفتیم همه چیز را دودستی تقدیمشان می کنیم، همچین چیزی نیست. باید توانمندی جوانان از طریق سازمانهای مردم نهاد اثبات شود. البته رویکرد رئیس جمهور در انتصاب وزیر ۳۶ ساله اقدام معناداری است.

وی گفت: یکی از توصیه های من به مدیران کل در استان ها هم تعامل با جوانان و واگذاری بخش ها و اقدامات به سمن ها و جوانان است.  ما امروز شاهد رشد اعتبار ۶٧ برابری حوزه جوانان هستیم این در صورتی است که در سال ٩٢ بودجه جوانان ۶ میلیارد بود که امسال به ۴٠٠ میلیارد رسیده است و این یعنی رشد ۶٧ برابری بودجه در این بخش و تاکید دولت و وزارت خانه و مجلس در تقویت حوزه جوانان.  

وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد: جامعه ما امروز نیاز به نشاط و امید دارد.  ما در تمامی برنامه ها در دولت و وزارت خانه تقویت امید و نشاط را در دستور کار خود قرار داده ایم.  چه در عرصه های ورزشی و چه در عرصه های علمی و فرهنگی با اقدامات و تحقق اهداف و همت و تلاش در رفع مشکلات جامعه نشاط و امید را در میان جوانان ترویج و نشر دهیم.  

سلطانی فر افزود: اگر بخواهیم توسعه کشور در کوتاه مدت تحقق پیدا کند جز با حمایت و پشتیبانی ملت به دست نخواهم آمد و این حمایت و پشتیبانی ملت نیازمند سازوکار هایست که سمن ها می توانند این نقش کلیدی را بر عهده بگیرند.

نظر شما