شناسهٔ خبر: 141375 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز

بی تاثیری فراکسیون امید در مخالفت با وزیر علوم/ نظر نمایندگان اصلاح طلب درباره رای آوری غلامی

فراکسیون امید فراکسیون امید که از منصور غلامی وزیر علوم حمایت نکرد، تاثیری در رای وی نداشت و وی توانست با کسب رای اعتماد وزیر شود.

به گزارش «نماینده»، بعد از این جلسه بهرام پارسایی سخنگوی فراکسیون امید در جمع خبرنگاران حاضر شد و ضمن اعلام حمایت فراکسیون از رضا اردکانیان برای تصدی وزارت نیرو، گفت: فراکسیون در خصوص وزیر پیشنهادی علوم به جمع بندی نرسید.

ظاهرا فراکسیون امید در خصوص وزیر علوم دچار اختلاف نظر شدند. بطوریکه احمد مازنی وقتی درباره دلایل عدم حمایت فراکسیون از وزیر علوم اظهار نظر کرد با کنایه گفت: از ریاست فراکسیون بپرسید.

حتی محمدرضا تابش هم گفت که دفاع غلامی برای تصدی وزارت علوم جانانه نبود.

در هر حال فراکسیون امید از وزیر علوم حمایت نکرد اما وی در جلسه دیروز مجلس با کسب ۱۸۰ رای از ۲۷۶ رای ماخوذه، بعنوان وزیر علوم کار خود را آغاز کرد.

بعد از رای اعتماد مجلس به وزیر علوم، خبرنگار افکار نیوز به سراغ نمایندگان اصلاح طلب و عضو فراکسیون امید مجلس رفت و از آنها در این باره سوال کرد.

محمود صادقی نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس در این زمینه گفت: فراکسیون امید از وزیر علوم نه حمایت کرد و نه مخالفت.

وی افزود: ما چون در فراکسیون به جمعبندی نرسیدیم، رای اعتماد یا عدم اعتماد را به خود اعضای فراکسیون واگذار کرده بودیم.

 این عضو فراکسیون امید مجلس گفت: برخی از اعضای فراکسیون مخالف وزیر علوم و برخی هم موافق بودند.

علی اصغر یوسف نژاد نماینده ساری در مجلس هم گفت: فراکسیون امید در مورد وزیر نیرو به صراحت اعلام کرد که به وی رای اعتماد خواهد داد اما در مورد وزیر علوم چنین نظری نداشتیم.

وی افزود: چون برخی از اعضای فراکسیون مخالف وزیر علوم بودند ما نظر حمایتی نداشتیم.

نظر شما