شناسهٔ خبر: 141330 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

گفتگوی تلفنی وزیر خارجه آمریکا با «حیدر العبادی»

تیلرسون حیدر العبادی نخست وزیر عراق و رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا در گفتگویی تلفنی تحولات سیاسی و امنیتی عراق را مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش «نماینده»، «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا در تماس تلفنی با «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق آخرین تحولات عملیات ارتش عراق علیه عناصر تروریستی داعش را مورد بررسی قرار داد.

بر اساس این خبر در این گفتگوی تلفنی دو طرف تحولات عملیات علیه داعش و آغاز عملیات آزادسازی القائم و بازنشر نیروهای مسلح عراقی در کرکوک و دیگر مناطق مورد مناقشه و تحولات سیاسی و امنیتی را به بحث گذاشته اند.

تیلرسون همچنین آغاز عملیات آزادسازی القائم را به نخست وزیر عراق تبریک گرفته و تأکید کرده که نیروهای ارتش عراق توانایی به پایان رساندن این نبرد و شکست تروریست های داعش را دارند.

وزیر خارجه آمریکا بر حمایت واشنگتن از وحدت عراق تأکید کرده است و افزوده که ایالات متحده ضرورت بازنشر نیروهای دولت مرکزی عراق در مناطق مورد مناقشه را درک می کند با این حال بر اهمیت همکاری اقلیم کردستان و دولت مرکزی عراق و گفتگوی دو طرف در چارچوب قانون اساسی این کشور، نیز تأکید دارد.

حیدر العبادی هم گفته که اولویت بغداد در شرایط فعلی عملیات های ضد داعش است و با آغاز عملیات آزاد سازی القائم ارتش عراق آمادگی به پایان رساندن جنگ علیه تروریسم با نابودی داعش را دارد. وی افزوده که دولت بغداد تصمیم دارد تا قانون اساسی را در سراسر خاک این کشور پیاده کند.

نخست وزیر عراق تأکید کرد که اقلیم کردستان باید گذرگاه های مرزی و فرودگاه ها را به دولت بغداد تحویل دهد و یادآور شد که بازنشر نیروهای ارتش این کشور در مناطق مورد مناقشه اقدامی قانونی و اجرای قانون اساسی این کشور بوده است و نیروهای مسلح عراقی حافظ امنیت شهروندان این کشور هستند.

نظر شما