شناسهٔ خبر: 141306 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

اختلافات ما با نظام انقلابی ایران است/سپاه را تحریم می‌کنیم

تیلرسون وزیر خارجه امریکا با بیان اینکه اختلافات ما با نظام انقلابی ایران است، گفت: ما اقداماتی را اتخاذ می کنیم تا تحریم هایی را علیه نظام ایران و به خصوص سپاه پاسداران اعمال نماییم

به گزارش «نماینده»، رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا امروز چهارشنبه در سخنانی مدعی شد، تحریم های آمریکا علیه ایران، رفتارهای بدخواهانه این کشور را هدف قرار می دهد و با این تحریم ها با هدف کمک به مردم ایران است تا دولت شان را کنترل کنند.

وی در کنفرانس خبری در دهلی نو پس از دیدار با وزیر خارجه هند، افزود: ایالات متحده فعالیت های تجاری مشروع و قانونی هند یا هر متحد دیگر آمریکا با ایران را مسدود نخواهد کرد.

تیلرسون گفت: اقدامات آمریکا با هدف محدود کردن سایر فعالیت های بی ثبات کننده ایران در خاورمیانه است از جمله توسعه موشک های بالستیک، صادرات تسلیحات برای سازمان های تروریستی و دخالت در جنگ سوریه و یمن.

وی ادعا کرد: مبارزه ما با مردم ایران نیست. اختلافات ما با نظام انقلابی ایران است. ما اقداماتی را اتخاذ می کنیم تا تحریم هایی را علیه نظام ایران و به خصوص سپاه پاسداران اعمال نماییم. این هدف ما است تا ظرفیت مالی را لغو کنیم و فعالیت های مربوط به این گونه رفتارهای بدخواهانه ایران را مختل کنیم.

وزیر خارجه آمریکا به طور شفاف اعلام کرد که واشنگتن به دنبال حمایت از صداهای مدرن در داخل ایران است و تلاش می کند یک تغییر احتمالی در دولت ایران ایجاد کند. وی در ادامه اظهارات مداخله جویانه خود گفت: می دانیم که احساسات و ارزش های قوی در داخل ایران وجود دارد که ما خواستار ترویج و حمایت از آنها هستیم و مردم ایران می خواهند روزی کنترل دولت شان را بار دیگر در دست بگیرند.

تیلرسون مدعی شد: ما نمی خواهیم به مردم ایران لطمه بزنیم. مبارزه ما با مردم ایران نیست.

وی درباره سرمایه گذاری صدها میلیون دلاری هند در بندر چابهار ایران نیز گفت: هیچ تضادی بین درخواست آمریکا برای تحریم ایران و قرارداد هند در چابهار وجود ندارد و واشنگتن نمی خواهد در فعالیت های مشروع تجاری و کسب و کاری که هند یا اروپا با ایران دارد، دخالت کند.

برچسب‌ها:

نظر شما