شناسهٔ خبر: 141270 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خبرگزاری دانشجو

کمیته امداد امسال به ۱۴۰ هزار خانوار تحت پوشش وام پرداخت کرده

فتاح رئیس کمیته امداد امام(ره) گفت: در سال گذشته تجربه موفقی در احداث ۴۱۵۰ واحد مسکن روستایی توسط سازمان بسیج داشتیم و امیدواریم این اقدامات ادامه یابد.

به گزارش «نماینده»، اجرای طرح هایی برای خودکفایی مددجویان کمیته امداد و رفع نیازهای آنها در زمینه های مختلف مدتی است به صورت جدی در دستور کار این کمیته قرار گرفته است.

در این رابطه چندی پیش پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: به گونه‌ای برنامه ریزی شده که در سال جاری به ١٤٠ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد وام پرداخت شدهتا آن‌ها با توانمند شدن، از چرخه حمایت‌های امداد خارج شوند.

در همین راستا چندی پیش تفاهم نامه هایی بین این کمیته و بانک رفاهامضا شد.

۲۹ شهریور ماه گذشته اسیاست های اشتغال مددجویان کمیته امداد از سوی پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) اعلام شد. در این بخشنامه مناطق مرزی، محروم و روستایی در اولویت اجرای طرح‌های اشتغال قرار دارند. همچنین به طرح‌های متناسب با شرایط اقلیمی هر منطقه و یا منجر به مهاجرت معکوس از شهر به روستا حمایت می‌شود.

 پرویز فتاح در حاشیه امضای تفاهم‌نامه کمیته امداد امام خمینی (ره) و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به منظور احداث ۲۰ هزار واحد مسکونی روستایی برای مددجویان امداد با تقدیر از همکاری این بنیاد اظهار کرد: این تفاهم نامه در ادامه اجرای تفاهم‌نامه‌های قبلی کمیته امداد و بنیاد مسکن است که به لطف خداوند بخش بزرگی از تفاهم‌نامه‌های قبلی اجرایی شده است.

رئیس کمیته امداد افزود: خدمات کمیته امداد به مددجویان تنوع بسیاری دارد که در میان تمام این خدمات، خدمت مسکن، گرانترین، اساسی‌ترین و بنیادی‌ترین خدمتی است که به مددجویان ارائه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: عزم ما این است که طی ۳ تا ۴ سال آینده با بهره‌مندی از تمام امکانات دستگاه‌ها و نهادها، صف طویل تامین، ساخت و تعمیر مسکن مددجویان را به صفر برسانیم.

فتاح با بیان اینکه این کمک‌ها در کنار کمک‌های خیرین و آورده مددجویان برای خدمات مسکن ارائه می‌شود گفت: اولویت واگذاری این خدمات در مناطق روستایی محروم و برای مددجویانی است که عائله‌مند بوده و مشکلات معیشتی بیشتری دارند.

وی با تاکید بر لزوم رعایت ضوابط و مقررات جاری کشور در حوزه ساخت مسکن و همچنین مقررات اخذ وام اضافه کرد: ما به دنبال آن هستیم که با ارائه این خدمات و به خصوص وام‌های بلاعوض، مهاجرت معکوس به روستاها را کلید بزنیم و تمام خدمات ذکر شده در این تفاهم نامه در روستاها ارائه می‌شود.

رئیس کمیته امداد با اشاره به ساخت ۲۵ هزار واحد مسکن در سال گذشته برای مددجویان امداد گفت: در سال گذشته تجربه موفقی در احداث ۴۱۵۰ واحد مسکن روستایی توسط سازمان بسیج داشتیم و امیدواریم این اقدامات ادامه یابد.

فتاح در پایان با بیان اینکه در حال حاضر نیاز به ساخت و تعمیر و تامین حدود ۱۰۰ هزار مسکن در کمیته امداد وجود دارد گفت: خانه‌دار کردن مردم جزو وظایف نظام اسلامی ما است و ما در تلاشیم تا با همکاری دولت، خیرین و دستگاه‌های مختلف و بهره‌مندی از آورده‌های مددجویان، مشکل مسکن را برای مددجویان امداد حل کنیم.

نظر شما