شناسهٔ خبر: 141179 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

کسری بودجه آمریکا به ۶۶۶ میلیارد دلار رسید

کاخ سفید وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد، در پی افزایش بی سابقه هزینه های دولت آمریکا کسری بودجه این کشور در سال مالی ۲۰۱۷ به ۶۶۶ میلیارد دلار افزایش یافته است.

به گزارش «نماینده»، وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد، در پی افزایش بی سابقه هزینه های دولت آمریکا کسری بودجه این کشور در سال مالی ۲۰۱۷ به ۶۶۶ میلیارد دلار افزایش یافته است.

کسری بودجه سال ۲۰۱۷ دولت آمریکا به ۳.۵ درصدی تولید ناخالص داخلی این کشور برسیده است. کسری بودجه سال گذشته دولت آمریکا ۵۸۶ میلیارد دلار بود که معادل ۳.۲ درصد تولید ناخالص داخلی این کشور بود.

در سال مالی اخیر که در ۳۰ سپتامبر به اتمام رسید، مدیریت دولت آمریکا در اختیار دو رئیس جمهور دموکرات و جمهوری خواه یعنی باراک اوباما و دونالد ترامپ قرار داشت.

با احتساب تطبیق های تقویمی، کسری بودجه سال مالی ۲۰۱۷ آمریکا به ۶۴۴ میلیارد دلار رسیده در حالی که این رقم در سال پیش از آن ۵۴۶ میلیارد دلار بوده است.

در سال مالی ۲۰۱۷، میزان درامدهای دولت آمریکا با یک درصد رشد به ۳.۳۱۵ تریلیون دلار رسید، در حالی که میزان هزینه های این کشور با ۳ درصد رشد بالغ بر ۳.۹۸۱ تریلیون دلار بود.

دولت ترامپ از زمان روی کار آمدنش در اه ژانویه، به دنبال تجدید ساختار نظام مالیاتی امریکاست و جزئیات این تغییر ساختار در کنگره در حال بررسی است.

بر اساس طرح ارائه شده توسط جمهوری خواهان، ۶ تریلیون دلار از مالیاتی های اخذ شده توسط دولت آمریکا باید کاهش یابد که این موجب افت قابل توجه درآمدهای واشنگتن خواهد شد.

علاوه بر کسری بودجه سالانه، رقم بدهی ملی آمریکا که به مجموع کسری بودجه های سال های گذشته و سود آنها که باید به طلبکاران داده شود گفته می شود، اکنون به بالای ۲۰ تریلیون دلار رسیده است.

برچسب‌ها:

نظر شما