شناسهٔ خبر: 141175 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

در جلسه غیرعلنی مجلس چه گذشت؟

خانه ملت 43 نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی از تشریح دو سناریوی دولت در خصوص برجام خبر داد و گفت: دولت برنامه‌ریزی دقیقی برای مقابله با تحریم‌ها و احتمال کاهش درآمدهای نفتی انجام داده است.

به گزارش «نماینده»، محمدجواد ابطحی در خصوص جزئیات جلسه غیرعلنی مجلس برای بررسی وضعیت مالی کشور با حضور نوبخت سخنگوی دولت اظهار داشت: در جلسه غیرعلنی، آقای نوبخت دو سناریوی دولت برای مقابله با اقدامات آمریکا و اروپا را تشریح کرد.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این دو سناریو عبارتند از اینکه «در برجام بمانیم یا نمانیم و با اروپایی‌ها مقابله کنیم» که در هر کدام از این دو سناریو، دولت اقداماتی را برای مقابله با توطئه‌های آمریکا برنامه‌ریزی کرده است.

وی افزود: آقای نوبخت اعلام کرد جلسه‌ای را جمعه هفته گذشته داشتیم و برنامه‌ریزی دقیقی برای مقابله با تحریم‌های جدید انجام دادیم، چون احتمال کاهش درآمد نفتی یا کاهش صادرات وجود دارد.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی تصریح کرد: آقای نوبخت همچنین وضعیت منطقه و مشکلاتی که فراروی اقتصاد ایران ایجاد شده و خواهد شد را تشریح و تأکید کرد که باید چاره‌ای برای طرح‌های نیمه تمام اندیشیده شود.

ابطحی گفت: سخنگوی دولت معتقد بود طرح‌های نیمه تمام باید به بخش خصوصی واگذار شود و نمایندگان از ارائه طرح‌های جدید خودداری کنند تا بودجه ۹۷ به صورت منطقی برنامه‌ریزی شود.

وی خاطرنشان کرد: همه نمایندگان و دولت معتقد بودند که بودجه ۹۷ باید به صورت منطقی و عملیاتی تدوین شود و از ارائه بودجه انبساطی خودداری شود.

نظر شما