شناسهٔ خبر: 141168 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

اولویت دولت برای بودجه ۹۷

مجتبی ذوالنور عضو کمیسیون امنیت ملی در تشریح جزئیات جلسه غیرعلنی مجلس شورای اسلامی، از اعلام ۱۲ اولویت دولت برای بودجه ۹۷ خبر داد.

به گزارش «نماینده»، مجتبی ذوالنور در خصوص جزئیات جلسه غیرعلنی مجلس شورای اسلامی با رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: محوریت جلسه غیرعلنی امروز، تشریح وضعیت مالی کشور و بودجه ۹۷ است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در جلسه غیرعلنی، دولت ۱۲ اولویت خود برای بودجه ۹۷ را اعلام کرد و از مجلس خواست برای تحقق ۱۲ اولویت مورد نظر قوه مجریه، دولت را حمایت کند.

وی در تشریح ۱۲ اولویت دولت برای بودجه ۹۷ گفت: تعیین تکلیف هدفمندی یارانه‌ها، اصلاح نظام بانکی، تعیین تکلیف وضعیت سود و هزینه شرکت‌های دولتی، تعیین تکلیف صندوق‌های بازنشستگی، تعیین تکلیف طرح سلامت و ... از اولویت‌های اصلی دولت در بودجه ۹۷ است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مقرر شد دولت و مجلس برای تحقق این ۱۲ اولویت همکاری کنند، تصریح کرد: تا این لحظه بعد از آقای نوبخت، آقای تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و بعد از آن، کارشناسان مرکز پژوهش‌ها صحبت کردند. همچنین قرار است چهار نفر از نمایندگان به قید قرعه امروز نظرات خود را بیان کنند.

ذوالنور در مورد تعیین تکلیف هدفمندی یارانه‌ها خاطرنشان کرد: در قانون، تکلیف یارانه‌ها مشخص شده است اما دولت باید یک نظر را به عنوان شاخص قرار داده و عملیاتی کند، حذف یارانه پردرآمدها، تکلیف دولت است که باید اجرایی شود.

نظر شما