شناسهٔ خبر: 141145 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خبرگزاری دانشجو

برجام نتیجه اشتباهی به‌نام «اعتماد به آمریکا» است

«احمد علیرضابیگی» نماینده تبریز در حاشیه بازدید از تحریریه «نماینده» نماینده مردم تبریز گفت: امروزه در بحث مبادلات بانکی و مالی شاهد هستیم که حتی بانک های دسته چندم حاضر نیستند با کشورمان ارتباط مستقیم مالی برقرار کنند و این بدیهی ترین نتیجه به دست نیامده از برجام است.

به گزارش «نماینده» احمد علیرضابیگی نماینده مردم تبریز در مجلس، با  اشاره به ضعف‌های موجود در برجام به ویژه نمود این ضعف ها در حوزه پولی و بانکی این توافقنامه هسته ای، اظهار داشت: اشتباه دولت در اعتماد به آمریکا پیرامون برجام منجر شده تا امروز این کشور در جهان هیاهو به راه انداخته و با بانک هایی که با جمهوری اسلامی روابط اقتصادی برقرار کنند، برخورد کرده و آن ها را جریمه کند.
 
وی افزود: دولت دچار اشتباهی شد که براساس آن باید برای انجام برقراری ارتباط اقتصادی و سرمایه گذاری در عرصه بین الملل از ایالات متحده اجازه گیرد که نمونه بارز آن قرارداد با شرکت توتال بود که تا قبل از اینکه این شرکت فرانسوی از آمریکا کسب اجازه نکرد توتال حاضر به سرمایه گذاری و عقد قرارداد در خصوص IPC با ایران نشد.
 
نماینده مردم تبریز تصریح کرد:  امروزه در بحث مبادلات بانکی و مالی شاهد هستیم که حتی بانک های دسته چندم حاضر نیستند با کشورمان ارتباط مستقیم مالی برقرار کنند و این بدیهی ترین نتیجه به دست نیامده از برجام است.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: این اشکالات نیز به اعمال فشار آمریکایی ها بر بنگاه های اقتصادی و مالی جهان به دلیل سلطه و اشرافی که بر این بنگاه ها دارد، برمیگردد.  

نظر شما