شناسهٔ خبر: 141137 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

تخصیص اعتبارات عمرانی استان های سردسیر در نیمه دوم سال محلی از اعراب ندارد

امیر خجسته/* نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی بر لزوم تخصیص اعتبارات عمرانی استان ها قبل از فرا رسیدن فصل سرما تاکید کرد.

به گزارش «نماینده» امیر خجسته، درخصوص وضعیت تخصیص بودجه استان‌ها گفت:جمهوری اسلامی ایران از لحاظ جغرافیایی کشور پهناوری است و بطور طبیعی آب وهوای مناطق مختلف کشور متفاوت بوده و شرایط کارهای عمرانی با شرایط آب و هوا ارتباط دارد.   

نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باتوجه به اینکه دولت باید تا ۱۵ آذرماه لایحه بودجه سال آتی را به مجلس ارائه کند ضرورت دارد با اتخاذ راهکار و تمهیدات مناسب مشکل تاخیر در تخصیص بودجه ای استان ها را رفع کند.

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم تجدید نظر در بودجه نویسی افزود:اینکه بودجه های مربوط به انجام پروژه های عمرانی در شهریورماه یا اوایل فصل پاییز تخصیص داده شود قابل قبول نیست چرا که در استان های سردسیر انجام پروژه های عمرانی در نیمه دوم سال با مشکلاتی همراه است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، در ادامه گفت وگوی خود با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت گفت:با وجود تاکیدات فراوان مبنی بر تخصیص سریع‌ اعتبارات عمرانی قبل از فرا رسیدن فصل سرما، اما هرساله این مشکل بصورت اصول رفع نمی شود.

لزوم توجه به بودجه ریزی عملیاتی

خجسته با تاکید بر لزوم توجه به بودجه ریزی عملیاتی گفت:نظام بودجه ریزی بر مبنای عملکرد باید در بودجه نویسی کشور مدنظر باشد چرا که بودجه ریزی عملیاتی باعث می شود اعمال نظارت ها موثرتر باشد.

نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی یادآور شد:توجه به نظام بودجه ریزی عملیاتی این ضرورت را ایجاب می کند که مقدماتی در این راستا فراهم شود که می توان به ارتقای سیستم حسابداری اشاره کرد.

نظر شما