شناسهٔ خبر: 141120 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

اذعان معاون زنگنه به بی‌نظمی در واردات بنزین /زیان ۱۵۰ میلیارد تومانی از جیب کیست؟

پمپ بنزین واردات افسارگسیخته بنزین که علیرضا صادق آبادی ، معاون جدید وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران از آن با تعبیر "بی نظمی در واردات بنزین" یاد کرده، مورد انتقاد معاون جدید زنگنه قرار گرفته است.

به گزارش «نماینده» در حالی که هیچ چشم انداز مشخصی برای تحقق شعار "خودکفایی در تولید بنزین" وجود ندارد؛ در مجموع در دوره ۳ ساله ۹۲ تا ۹۵، هزینه ۵.۵ میلیارد دلاری بابت واردات بنزین از جیب بیت‌المال به جیب شرکت‌های پالایشی خارجی و تجار بنزین رفت. این روند در سال ۹۶ و با شروع کار دولت دوازدهم همچنان ادامه دارد و در حالی که روزانه ۲۰ میلیارد تومان بنزین وارد کشور می‌شود، در صورتی که متوسط واردات ۱۳.۷ میلیون لیتری را در سال ۹۵ به‌عنوان متوسط واردات این فرآورده نفتی در پایان سال ۹۶ در نظر بگیریم، با احتساب قیمت ۱۷۰۰ تومانی هر لیتر بنزین وارداتی، در صورت ادامه این روند، در سال ۹۶ مجموع هزینه‌های واردات بنزین به ۲.۱ میلیارد دلار خواهد رسید.

واردات افسارگسیخته بنزین که علیرضا صادق آبادی ، معاون جدید وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران از آن با تعبیر "بی نظمی در واردات بنزین" یاد کرده، مورد انتقاد معاون جدید زنگنه قرار گرفته است.

صادق آبادی با اشاره به زیان ۱۵۰ میلیاردتومانی ناشی از بی نظمی در واردات بنزین خواستار راهکاری سریع برای برنامه ریزی درست برای واردات بنزین و هماهنگی بین پخش، واردات و توزیع بنزین شد.

در حالی معاون وزیر نفت از زیان ۱۵۰ میلیارد تومانی ناشی از بی نظمی در واردات بنزین خبر داده که در صورت مدیریت درست و به قول وزیر نفت بدون اغتشاش مدیریتی، می توانستیم با بهره برداری کامل از فاز نخست پالایشگاه ستاره خلیج فارس شاهد خودکفایی در تولید بنزین و جلوگیری از بروز زیان های کلان به بیت المال باشیم.

نظر شما