شناسهٔ خبر: 141116 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

حجت‌الاسلام سیدعلی خمینی در پیش از خطبه نمازجمعه تهران:

مرگ بر آمریکا یک شعار کاملا اخلاقی است/ سردمداران آمریکا هنوز آدم نشده‌اند

سید علی خمینی نوه امام (ره) گفت: فریاد مرگ بر آمریکا که مرگ بر استکبار است باید در کشورها طنین‌انداز شود تا آنها ساکت شوند. مرگ بر آمریکا یک شعار کاملا اخلاقی است.

به گزارش «نماینده» سیدعلی خمینی نوه حضرت امام (ره) در سخنان پیش از خطبه این هفته نماز جمعه تهران، اظهار داشت: پشتوانه مومن ایمان به خداست و برد برد حقیقی زندگی مومنانه است. مومن همیشه پیروز است و ما این را در زندگی امام (ره) و در طول انقلاب دیده‌ایم.

وی افزود: استکبار از همان ابتدای انقلاب مشکلات بسیاری را پیش روی انقلاب قرار داد اما امروز بعد از قریب ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی نظام جمهوری اسلامی قدرتمندتر و مستحکم‌تر و در عرصه بین‌المللی پرنفوذتر از همیشه گام برمی‌دارد.

خمینی ادامه داد:‌ما در این سال‌ها تهدیدها را به فرصت تبدیل کردیم. اینکه امام فرمودند جنگ برای ما یک نعمت بود و اینکه مقام معظم رهبری بارها فرمودند تحریم‌ها فرصت و لطف برای کشور است، به معنای این نیست که ما جنگ را دوست داریم و از تحریم استقبال می‌کنیم. نه جنگ تلخ است و تحریم‌ها مشکلاتی ایجاد می‌کند. معنای آن این است که ما می‌توانیم از تهدیدهای شما فرصت ایجاد کنیم و کرده‌ایم و همچنین می‌توانیم از دل تحریم‌ها کشور را بسازیم و روی پای خودمان بایستیم که این را هم اثبات کرده‌ایم.

نوه امام (ره) خاطرنشان کرد: یک روز غرب با اصل جمهوری اسلامی و گفتمان ولایت فقیه مخالفت می‌کرد اما این روز این موضوعات را پذیرفته‌اند.

وی افزود: در صحبت‌های اخیر رئیس‌جمهور آمریکا که حقیقتا پوچ و توخالی بود و هیچ ثمری نداشت حقیقتا به یاد کودکی افتادیم که از فرط عجز داد و فریاد می‌کند. او نابخردانه‌ترین حرف را زد و وحدت ملت ایران تجلی پیدا کرد. اگر او (ترامپ) اندکی فهم داشت می‌دانست نباید در برابر ملت ایران از واژه جعلی خلیج عربی استفاده کند. از نظر من این سخنان مصداق لطف جلی روزگار بود. کدام صحبت می‌توانست این همه ملت ما را متحد کند.

خمینی ادامه داد: ملت ایران فهمید که با خوی استکباری آمریکا روبروست و سردمداران آمریکا هنوز آدم نشده‌اند. خصلت خوی استکباری این است که سیری‌ناپذیر است و اگر ما انرژی هسته‌ای، سپاه، ارتش، گاز و همه امکانات خود را به آنها بدهیم، استکبار سیر نمی‌شود. این خوی استکباری است.

نوه امام (ره) تاکید کرد: اینطور نیست که اگر در مسئله‌ای کوتاه بیایید آنها موضوع دیگری را مطرح نمی‌کنند. بلکه تا در مقابل آنها ایستادگی نشود و فریاد مرگ بر آمریکا که مرگ بر استکبار است در کشورها طنین‌انداز نشود آنها ساکت نمی‌شوند. 

وی گفت: مرگ بر آمریکا، مرگ بر ملت آمریکا و حتی مرگ بر سردمداران آمریکا نیست چون آنها کسی نیستند که مرگشان را بخواهیم. بلکه مرگ بر آمریکا مرگ بر استکبار، استعمار و استثمار و یک شعار کاملا اخلاقی است. 

خمینی در ادامه تصریح کرد: مقام معظم رهبری خلف صالح امام (ره) با استقامت مثال زدنی خود راه امام را ادامه می‌دهند و ما اکنون در نهایت قدرت در منطقه حاضریم. البته مشکلات هست و کسی منکر مشکلات نیست. بالاخره در جامعه فقر و بیکاری داریم اما الحمدالله ملت ما نسبت به انحرافات به صورت تیزبینانه در حال حرکت است. 

نوه امام (ره) گفت: مشکلات در همه جای جهان است و ما باید منصفانه نگاه کنیم. جمهوری اسلامی ایران علیرغم همه جنگ‌ها و تحریم‌ها یک نظام موفق در جهان است.

خمینی که به مناسبت چهلمین سالگرد شهادت حاج آقا مصطفی سخنرانی می‌کرد،‌گفت: اصل شهادت او در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. وقتی که پیکر ایشان را در بیمارستان نجف بردند پزشک و رئیس بیمارستان گفت که آثاری در پوست ایشان می‌بینیم که مسلما مسمومیت است و اگر آقا اجازه دهند کالبدشکافی انجام دهیم و اثبات کنیم که ایشان به شهادت رسیده است. 

وی افزود: اما امام گفت نمی‌خواهم پیکر فرزندم را پاره پاره کنند. او را به کربلا ببرید و مراسمات مربوطه را انجام دهید و سریعا در نجف به خاک بسپارید. یکی از ادله‌ای که امام نگذاشتند کالبدشکافی صورت گیرد این بود که اگر قرار شود دولت عراق این پرونده را دست بگیرد مدام می‌خواهد به بهانه این قتل اطرافیان امام را دستگیر و مورد بازجویی قرار دهد و عوارض دیگری داشت لذا امام با این کار مخالفت کردند.

نوه امام (ره) در خصوص جایگاه علمی و دینی حاج آقا مصطفی گفت: امام فرمودند مصطفی امید آینده اسلام بود. مقام معظم رهبری نیز در تعبیر عجیبی فرمودند مصطفی امید آینده ما و خمینی آینده ایران بود.

خمینی ادامه داد: ایشان با اینکه ۴۰ و اندی سال بیشتر عمل نکردند اما بیش از ۵۰ جلد کتاب به رشته تحریر درآوردند. آنهم کتاب‌های تخصصی علوم حوزوی. شخصیتی که در این سن و سال این مقدار آثار داشته باشد کمتر داریم. ما شخصیتی را از دست دادیم که آینده اسلام را می‌توانست تامین کند.

وی با اشاره به برخورد حضرت امام در زمان شهادت آقا مصطفی گفت: امام هیچ تزلزلی از خود در شهادت آقامصطفی نشان ندادند در حالی که دشمنان نهضت به دنبال شکست و تضعیف روحیه این پیرمرد بودند اما امام در هیچ جلسه‌ای که برای آقا مصطفی گرفته شد و برای نام مصطفی گریه نکرد تا جایی که نزدیکان امام نگران شدند و می‌گفتند که با توجه به این مصیبت اگر امام گریه کند برای قلب و جسمش بهتر است. 

نوه امام (ره) ادامه داد: لذا مرحوم کوثری را آوردند و او نقل می‌کند که هرچه از آقا مصطفی گفتند دیدند امام گریه نمی‌کند و محکم نشسته است تا اینکه روضه حضرت علی اکبر را خواندم و دیدم اشک امام جاری شد.

خمینی افزود: اگر تزلزلی در امام ایجاد می‌شد در انقلاب تاثیر می‌گذاشت اما امام نگذاشتند دشمنان از این مصیبت شاد شوند.

وی تاکید کرد: امام هرگز اجازه ندادند بعد از انقلاب در تلویزیون و ارگان‌های حکومتی جلسه‌ای برای آقا مصطفی گذاشته و نامش برده شود. یک روز اول در غروب اول آبان همسر امام به ایشان فرمود باز هم اول آبان شد و صدا و سیما یک کلمه از مصطفی ما اسم نیاورد که امام پاسخ دادند اینها ظاهر است. دعا کنید آن دنیا جایش خوب باشد. در شرایطی که روز به روز خانواده‌های ایرانی فرزندانشان را تقدیم انقلاب می‌کنند و شهید می‌دهند و خیابان‌های همه کشور شاهد تشییع شهداست. چگونه بگویم از پسر ما اسم بیاورند. ما نمی‌تانیم ویژگی قائل شویم. 

نوه امام (ره) گفت: لذا در تمام آن دوران امام نگذاشت جلسه‌ای در صدا و سیما برای آقا مصطفی برگزار شود و می‌گفت او هم مثل باقی فرزندان ملت است که شهید می‌شوند و نامی از آنها برده نمی‌شود.

خمینی با بیان اینکه امام (ره) شخصیت بزرگی داشت، گفت: مقام معظم رهبری حداقل هر سال در مراسم سالگرد امام سخنانی در وصف ایشان مطرح می‌کنند اما بهترین تعبیر سخنان رهبری در سالگرد چند سال پیش بود که فرمودند خیلی‌ها به ما می‌گویند که در مورد امام اغراق کردید. ما شاید زیاد گفتیم اما اغراق نکردیم و تنها بخشی از واقعیت را در مورد امام گفتیم.

وی ادامه داد: وقتی که آقا مصطفی به شهادت رسیدند و پدر ما می‌خواستند عهده‌دار مسئولیت در دفتر امام شوند امام به او فرمودند ببین مصطفی با آن عظمتش بدون اجازه من در دفتر آب نمی‌خورد. این کنایه از این بود که تو (حاج احمد آقا) هم باید تا آخر در همین مسیر باشی و بدون اجازه من و رهبر در امور دخالت نکنی.که پدر ما هم الحق تا پایان در همین مسیر بود.

نظر شما