شناسهٔ خبر: 141111 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

سفارت روسیه در واشنگتن:

روسیه هرگز در امور داخلی آمریکا دخالت نکرده است

روسیه43 سفارت روسیه در واشنگتن با رد اتهام نیکی هیلی به مسکو در خصوص دخالت در انتخابات آمریکا اعلام کرد واشنگتن در میان دوستان و همپیمانان خود به دنبال گروه هایی بگردد که در انتخابات دخالت کردند.

به گزارش «نماینده» به نقل از پایگاه خبری «النشره»، سفارت روسیه در واشنگتن در پاسخ به اظهارات «نیکی هیلی» نماینده دائمی آمریکا در سازمان ملل که روسیه را به دخالت در انتخابات آمریکا متهم کرده بود، گفت که روسیه هرگز در امور داخلی ایالات متحده دخالت نکرده است.

سفارت روسیه اعلام کرده که مسکو آمادگی بهبود روابط خود با آمریکا را دارد و پیشنهاد می دهد که در میان دوستان و همپیمانان خود به دنبال گروه هایی بگردند که در انتخابات آمریکا دخالت کرده اند.

«آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در آمریکا اعلام کرد: می خواهم به همکارمان خانم هیلی بگویم باید در میان دوستان و همپیمانان آشکار خود به دنبال افرادی بگردند که به صورت بیشرمانه و علنی در انتخابات آمریکا دخالت کرده اند.

وی افزود: علی رغم همه اقدامات غیر دوستانه، روسیه در طول چند سال گذشته به دنبال بهبود روابط خود با ایالات متحده بوده است و ما آماده هستیم تا این روابط را بر اساس برابری، احترام متقابل و گفتگوی صریح با واشنگتن در خصوص اهداف و رویکرد مشترک به منظور حل اختلافات، بازسازی کنیم. 

«نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد که روز پنج شنبه در یک جلسه بحث و گفتگو به دعوت «موُسسه جورج دبلیو. بوش» و با حضور «مادلین آلبرایت» و «کاندولیزا رایس» دو تن از وزرای خارجه پیشین آمریکا در شهر نیویورک شرکت کرده بود، مدعی شد که «مداخله روسیه در انتخابات آمریکا به مثابه جنگ و رویارویی میان دو کشور است».

نظر شما