شناسهٔ خبر: 141085 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

موگرینی: هیچ کشوری نمی‌تواند برجام را یکجانبه لغو کند

 فدریکا موگرینی «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با تأکید بر اینکه ایران طی دو سال گذشته به مفاد برجام پایبند بوده است، گفت: توافق هسته‌ای پیروزی برای ما و ملت ایران است.

به گزارش «نماینده»، «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با تأکید بر اینکه ایران طی دو سال گذشته به مفاد برجام پایبند بوده است، گفت: توافق هسته‌ای پیروزی برای ما و ملت ایران است.

موگرینی در ادامه گفت: توافق هسته ای تضمین کننده مصلحت ما و جهان است. ما حدود دو سال پیش در یکی از پیچیده ترین پرونده ها توانستیم با ایران به توافقی بر اساس قاعده «بُرد ـ بُرد» دست پیدا کنیم. در طول این مدت ایران نه تنها هیچگاه از مفاد برجام عدول نکرد، بلکه آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز هشت بار پایبندی آن به توافق را اعلام کرده است.

وی در ادامه یادآور شد: ما ساختار نظارتی سازنده‌ای ایجاد کردیم تا مطمئن شویم که برنامه هسته‌ای ایران فقط می‌تواند در راستای اهداف صلح‌آمیز توسعه یابد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در واکنش به اظهارنظرهای مقامات آمریکایی مبنی بر لغو یکجانبه برجام نیز ادامه داد: برجام توافقی است که در شورای امنیت سازمان ملل متحد به تصویب رسیده است و اکنون متعلق به جامعه جهانی است. بنابراین هیچ کشوری به تنهایی نمی تواند این توافق را لغو کند.

وی در ادامه افزود: همانگونه که نقش ما در تحقق این توافق بسیار مهم بوده است، در هفته ها و ماه های آتی نیز نقش مهمی را برای حفظ آن داریم. ما موضع خود در قبال توافق را صراحتا اعلام کرده ایم.

نظر شما