شناسهٔ خبر: 141084 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خبرگزاری دانشجو

زاهدی:

منصور غلامی گزینه احتمالی دولت برای وزارت علوم است

محمدمهدی زاهدی431 رئیس کمیسیون آموزش گفت: طبق شنیده‌ها و آخرین اطلاعات رسیده به احتمال زیاد "منصور غلامی" رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا همدان به‌عنوان وزیر پیشنهادی وزارتخانه علوم، تحقیقات و فناوری آقای روحانی خواهد بود.

به گزارش «نماینده»، محمدمهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس  درباره نزدیکی به پایان مهلت سه ماه قانونی رئیس جمهور برای معرفی وزیر علوم، گفت: اگرچه تاکنون گزینه‌ای به صورت رسمی به مجلس برای این دو وزارتخانه معرفی نشده است اما طبق شنیده‌ها و آخرین اطلاعات رسیده به احتمال زیاد "منصور غلامی" رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا همدان به‌عنوان وزیر پیشنهادی وزارتخانه علوم، تحقیقات و فناوری آقای روحانی خواهد بود.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بدون وزیر ماندن وزراتخانه‌ها به ویژه وزارتخانه‌ای همچون علوم موجب تزلزل در سیستم اجرا و ایجاد مشکل در پیگیری برنامه و رویکردها و نیازها خواهد شد.

وی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی نیز در ایامی که یک وزارتخانه بدون وزیر می‌ماند نمی‌تواند بعد نظارتی خود را بر آن وزارتخانه به طور کامل اعمال کرده و مورد سوال قرار دهد، افزود: درواقع علاوه بر ایجاد خلل در سیستم اجرایی، نظارت بر فعل و انفعالات آن وزارتخانه از دست مجلس خارج می‌شود به همین دلیل تعیین تکلیف وزراتخانه های بدون وزیر به نفع کشور نیست.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس همچنین تاکید کرد: رئیس‌جمهور با وجود تاخیر در معرفی دو وزیر وزارتخانه علوم و نیرو، کار غیرقانونی انجام نداده است چراکه برای این کار تا ۳ ماه فرصت دارد.

نظر شما