شناسهٔ خبر: 141078 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

بررسی مشکلات اعزام زائران اربعین با حضور سفیر ایران در عراق و رئیس سازمان حج

پیاده روی اربعین43 رئیس سازمان حج و زیارت که در صدر هیاتی به عراق سفر کرده است در آخرین شب حضورش در عراق، در دیدار با سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد به بررسی فرایند و مشکلات ثبت نام و اعزام زائران اربعین حسینی پرداخت.

به گزارش «نماینده»؛  حمید محمدی، رئیس سازمان حج وزیارت که در صدر هیئتی برای بررسی فرایند ارایه خدمات به زائران ایرانی عتبات عالیات به عراق سفر کرده است، با حضور در سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد با ایرج مسجدی، سفیر کشورمان دیدار و گفت وگو کرد.

وی در این دیدار با توجه به نزدیک شدن راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی و آغاز فرایند ثبت‌نام زایرین گفت: ثبت اطلاعات زایران در سامانه متمرکز اربعین نقش موثری در تسهیل ساماندهی اعزام دارد و قطعا عبور زایران از مرزهای کشور را روانتر می‌سازد.

رئیس سازمان حج وزیارت در خصوص زایران عتبات عالیات در طول سال تصریح کرد: افزایش سطح خدمات کمی و کیفی از مهم‌ترین برنامه‌های است که سازمان حج و زیارت تلاش دارد با استفاده از ظرفیت ها و توانمندیها ی موجود در عراق، و رفع اشکالات موجود، خدمات بهتری به زائران عتبات عالیات ارائه کند.

ایرج مسجدی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد نیز حفظ جنبه‌های مردمی زیارت اربعین حسینی را بسیار مهم خواند و اظهار داشت: سفارت ایران نیز برای تسهیل ارایه خدمات به زائران اربعین حسینی آمادگی کامل دارد.

وی به اهمیت و ارزش پیاده‌روی اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: اربعین یک حرکت جهانی و مردمی است و باید تلاش کنیم تا این حرکت به صورت مردمی و خود جوش باقی بماند.

نظر شما