شناسهٔ خبر: 141073 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

اقدامات متقابل مجلس برای مقابله با تهدیدات جدید برجامی آمریکا

بروجردی/2 رئیس کمیسیون امنیت‌ملی مجلس اقدامات متقابل پارلمان برای مقابله با تهدیدات جدید برجامی آمریکا را اعلام کرد.

به گزارش «نماینده» علاء‌الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اقدامات مجلس برای مقابله با هرگونه تهدیدات آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران و تحریم سپاه پاسداران، گفت: سپاه یک نهاد انقلابی است و همه ملت‌های مظلوم در هر نقطه عالم و به خصوص منطقه قدردان این نیروی انقلابی هستند.

وی با بیان اینکه مجلس اجازه تعرض به هیچ‌کدام از نیروهای مسلح کشور را نمی‌دهد، اظهار داشت: ما در مجلس از هر نوع اقدام قانونی برای مقابله با تهدیدات آمریکایی‌ها استفاده می‌کنیم.

رئیس کمیسیون امنیت‌ملی مجلس در پاسخ به این سؤال که با توجه به شرایط موجود و تهدیدات جدید آمریکایی‌ها، آیا قانون مصوب مجلس درباره اقدامات ماجراجویانه آمریکا و تروریستی آمریکا مورد بازنگری و اصلاح قرار می‌گیرد یا خیر؟ گفت: فعلا در این باره بحثی نشده و فضای جهانی نیز با کار بی عقلی که ترامپ انجام داده کاملا علیه آمریکاست.

بروجردی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران اوضاع جهانی و به خصوص تحرکات آمریکایی‌ها را رصد می‌کند و هر وقت نیاز باشد تا ما مصوبه‌ای در مجلس داشته باشیم به طور قطع این کار را انجام می‌دهیم.

رئیس کمیسیون امنیت‌ملی مجلس با تأکید بر اینکه مجلس تاکنون در واکنش به تهدیدات آمریکایی‌ها پاسخ مناسب  داده، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه نظام و مجموعه حاکمیت در مقابله با آمریکایی‌ها با هماهنگی پیش می‌رود و مسئولیت در تقسیم کار نیز با هیئت نظارت بر اجرای برجام است، ما هماهنگ کار را جلو می‌بریم و هر وقت نیاز باشد مجلس به لحاظ قانون‌گذاری ورود پیدا کند، حتما این کار را انجام می‌دهیم.

نظر شما