شناسهٔ خبر: 141064 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ترامپ ابلهی است که تمام دنیا او را مسخره می‌کنند

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ابله بودن یک رئیس جمهور از جنون خطرناک‌تر است.

به گزارش «نماینده»؛ محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در همایش «آینده پژوهی در مسیر بالندگی دفاع و امنیت» که در دانشگاه عالی دفاع ملی برگزار شد، اظهار کرد: هم دانشمندان و هم نظامیان به آینده پژوهی نیازمند هستند و باید آینده را با مطالعات خود پیش بینی کند. ملتی که نتواند آینده را پیش بینی کند؛ قطعا عقب می افتد.

وی ادامه داد: اگر می‌خواهیم ملتی پیشرو و پیشگام باشیم نمی‌توانیم بدون توجه به آینده به شایستگی برسیم، زیرا وضعیت کنونی جوامع تغییرات پیچیده تری کرده است. مه آلود بودن مسیر برای ملت‌ها هر روز بیشتر می‌شود.

دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: ما شاید نسبت به علم آینده پژوهی عقب باشیم اما از لحاظ آینده نگاری حتی از آمریکا نیز جلوتر هستیم. مهمترین عامل آینده نگاری فهم تغییرات، روندها و رویدادها است. فهمیدن اصول و قواعد لازمه حرکت است.

فرمانده اسبق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به سخنان ترامپ تصریح کرد: آمریکا چگونه می‌تواند بدون در نظر گرفتن رابطه ایران با همسایگان به خاورمیانه نظم دهد. آمریکا تکنولوژی و علم دارد؛ اما فهم ندارند و همین موضوع برای آنها دردسر شده است. ابله بودن رئیس جمهور یک کشور از جنون خطرناک‌تر است. ترامپ ابلهی است که امروز تمام جهان وی را مسخره می‌کنند.

رضایی گفت: در این چهل سالی که از انقلاب گذشته می‌بینیم که سیطره آنها کاملا از بین رفته است. آنها ۴۰ سال است که می‌خواهند به ایران برگردند. قبل از انقلاب، وزرای دولت ایران را  آمریکا و انگلیس انتخاب می‌کردند. بعد از انقلاب نیز کودتاها و ترورها را به راه انداختند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: امروز هم آمریکا سریال توطئه ها را بر ضد ما به راه انداخته است. نفوذ ما برای آنها مهم نیست، بلکه اصل نظام برای آنها مهم است. آنها می‌گویند ایرانی‌ها متحدان ما را محصور کردند و ما می‌خواهیم آنها را نجات دهیم.

فرمانده اسبق سپاه خاطرنشان کرد: عناصر راهبردی آمریکا در مقابل ما موارد زیر است. خنثی سازی نفوذ ایران در منطقه؛ موازنه قدرت در مقابل ایران، سپاه پاسداران باید از کار بیفتد و توان موشکی ایران باید از بین برود. مسئله هسته ای نیز باید برای همیشه از بین برود.

نظر شما