شناسهٔ خبر: 141042 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

سخنگوی دولت از رشد معاملات مسکن در تهران خبر داد

نوبخت نوبخت از رشد ۲/۸ درصدی معاملات مسکن در تهران در ۶ ماهه اول سال خبر داد و گفت: در بخش ساختمان نیز ما شاهد رشد ۷ درصدی بودیم.

به گزارش «نماینده» محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت صبح امروز در نشست هفتگی خود با خبرنگاران، اظهار داشت: از سال ۹۳ تا به امروز ۶/۳ میلیارد دلار با ارزش ریالی ۱۸ هزار میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های آب کشور تحت عنوان مگاپروژه از صندوق توسعه ملی برای مهار آب‌های مرزی سرمایه‌گذاری شده است.

وی افزود: از نتایج این طرح بزرگ ۵ میلیارد متر مکعب آب مهار شده است. ۲۷ سد با اجرای این طرح مورد بهره‌برداری قرار گرفت، ۱۵ سد آبگیری شد، ۱۰۱۰۰ کیلومتر سامانه انتقال اصلی و ۱۳۰کیلومتر تونل به روش مکانیزه احداث شده، ۱۲۰ هزار هکتار شبکه اصلی تا الان احداث‌ شده و آب شرب ۴۶ شهر و۱۰۳۶ روستا تامین شده، ۵۱ هزار نفر در این طرح در حال کار هستند و با بهره‌برداری کامل این طرح ۲۷۰ هزار نفر مشغول به کار شدند.

نوبخت از رشد ۲/۸ درصدی معاملات مسکن در تهران در ۶ ماهه اول سال خبر داد و گفت: در بخش ساختمان نیز ما شاهد رشد ۷ درصدی بودیم.

سخنگوی دولت درباره سفر موگرینی به آمریکا گفت: سفر خانم موگرینی از جایگاه اعلام موضع اتحادیه اروپاست و ما برای اولین بار در تاریخ سیاسی معاصر مشاهده کردیم اتحادیه اروپا موضعی مخالف و متفاوت با موضع آمریکا گرفت.

وی درباره تحولات اقلیم کردستان و موضع دولت در قبال این تحولات نیز تصریح کرد: دولت قانونی عراق در شرایط خاصی است و در این شرایط انتظار مساعدت‌های دوجانبه وجود دارد، تلاش‌مان این است در ارتباط منطقی با دولت عراق فعالیت‌های مرزی را داشته باشیم.

نوبخت درباره اظهارات روز گذشته محمدعلی نجفی شهردار تهران در عدم تخصیص منابع شهرداری در ۶ ماهه اول سال از سوی‌ دولت، گفت: در ۶ ماهه اول سال ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبارات طرح‌های عمرانی تخصیص یافته که بخشی از آن به دستگاه‌ها پرداخت شده و بخشی هم از طریق خزانه پرداخت می‌شود و به جای اینکه در رسانه‌ها این حرف‌ها را بزنند به مسئول مربوطه در سازمان مراجعه کنند و ببینند چقدر پرداخت شده و چه مقدار به خزانه داده شده، ما طبق روال پرداخت‌ها را تا پایان سال خواهیم داشت.

نظر شما