شناسهٔ خبر: 141041 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

حدادعادل: ترامپ با برجام به دنبال سلطه‌گری است

حداد عادل43 عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در واکنش به اظهارات ترامپ علیه برجام گفت: ترامپ با برجام به دنبال سلطه‌گری دوباره آمریکا بر ایران است.

به گزارش «نماینده»، غلامعلی حدادعادل عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی عصر امروز در حاشیه مراسم رونمایی از کتاب منظومه فکری مقام معظم رهبری در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم در واکنش به اظهارات اخیر ترامپ علیه برجام، اظهار داشت: به نظر بنده ترامپ می‌خواهد برجام را دستگیره‌ای برای ضربه‌ زدن به انقلاب اسلامی ایران قرار دهد. ما باید هوشمند باشیم و به آنها راه ندهیم.

وی افزود: اینکه بخواهند بحث هسته‌ای را مقدمه مباحث موشکی قرار دهند، یعنی می‌خواهند سلطه آمریکا را با برجام به ایران برگردانند. توقع ما این است که مسئولان با عزت و قدرت در برابر برنامه آنها بایستند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ارزیابی اظهارات مسئولان اروپایی نسبت به موضع‌گیری اخیر آمریکا در قبال برجام نیز گفت: اروپایی‌ها به گونه‌ای حرف می‌زنند که هم به نحوی در مقابل ترامپ قرار نگیرند، یعنی مخالفت صریح نکنند و هم اینکه از مزایای برجام برخوردار شوند.

حدادعادل در پاسخ به سوال دیگری درباره تلاش مسئولان آمریکایی برای قرار دادن نام سپاه پاسداران در لیست تروریست‌ها، گفت: اینها نشان می‌دهد راه ما در مقابل تروریست‌ها درست بوده است. اینکه تروریستی که آنها و به قول کلینتون خودشان درست کرده‌اند به واسطه نیروهای سپاه و امثال مدافعان حرم و شهید حججی با ایستادگی نیروهایی مثل سپاه در حال نابودی هستند لذا آنها به همین دلیل باید از سپاه ناراحت باشند.

نظر شما