شناسهٔ خبر: 141040 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

ولایتی در جمع خبرنگاران:

آمریکا با ساخت پایگاه نظامی در سوریه به دنبال تجزیه این کشور است

ولایتی/2 مشاور امور بین الملل رهبر معظم انقلاب گفت: آمریکایی ها در سوریه پایگاه نظامی ساخته اند و به دنبال تجزیه سوریه هستند.

به گزارش «نماینده» علی اکبر ولایتی مشاور امور بین الملل رهبر معظم انقلاب اسلامی در حاشیه دیدار خود با فرستاده ویژه فرانسه در امور سوریه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: رابطه ایران و فرانسه رابطه رو به رشدی است و بارها مقامات عالی رتبه دو کشور با یکدیگر تماس های تلفنی داشتند.

وی گفت: ایران از این نوع رفت و آمدها استقبال می کند و بنده نیز در این جلسه بر تمامیت ارضی سوریه و جلوگیری از هر نوع تخریب توسط کشورهای بین المللی در سوریه تاکید کردم.

ولایتی افزود: انشالله به زودی شاهد پیروزی مردم و ملت سوریه در برابر مشکلات خواهیم بود. آمریکایی ها در سوریه پایگاه نظامی ساخته اند و به دنبال تجزیه سوریه هستند که اگر در عراق موفق شدند؛ آنجا هم موفق خواهند بود.

مشاور امور بین الملل رهبر معظم انقلاب اسلامی با بیان اینکه مردم و ارتش عراق با کفایت هستند و این را در برابر داعش نشان دادند تصریح کرد: ایران هیچ نقشی در عملیات کرکوک ندارد و اکثریت مردم کرد عراق با کار جاه طلبانه آقای بارزانی مخالف هستند و دیدیدم که تقریبا بدون درگیری آن منطقه در اختیار دولت بغداد قرار گرفت و آقای بارزانی باید قبول کند که اشتباه کرده و به آن اعتراف کند و درصدد جبران آن بر آید.

نظر شما