شناسهٔ خبر: 141020 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

باید برای وزارت نفت جایگزینی داشته باشیم/روحانی باید میدان مدیریتی را بازتر کند

ناصری/2 فعال سیاسی اصلاح طلب:ان شاالله زنگنه صد و بیست سال عمر کند اما باید برای وزارت نفت جایگزینی داشته باشیم؛بسیاری دیگر از وزرا هم هستند که باید فکری برای جایگزین‌شان کرد.

به گزارش «نماینده»، عبدالله ناصری"فعال سیاسی اصلاح طلب" در گفتگویی با بیان اینکه باید در بدنه مدیریت به جوانان بهاء داد، گفت: آقای زنگنه به عنوان یک وزیر موفق وزارت نفت ان‌شاءالله صد و بیست سال عمر کند اما باید برای وزارت نفت جایگزینی داشته باشیم. بسیاری دیگر از وزرا هم هستند که باید فکری برای جایگزین‌شان کرد.

وی با بیان این مطلب"در سطح استانداری، معاون وزیر و دیگر سطوح مدیریتی نیاز به جایگزین، احساس می‌شود، اظهارداشت: متاسفانه فارغ از گرایش‌های سیاسی خیلی از این مدیران تکراری هستند و در سفره فکر و اندیشه خودشان نسلی جوان را در معرض تجربه اندوزی قرار نمی‌دهند.

این فعال سیاسی اضافه کرد: ما باید بپذیریم که نسلی که دهه چهارم از عمرش را می‌گذراند، نگاه مدرن‌تر و نوین‌تری به مدیریت جامعه دارند. اینها باید به میدان بیایند و تجربه بیندوزند.

ناصری تصریح کرد: آقای روحانی چه بخواهد و چه نخواهد مدیون رای جوانان و زنان اصلاح‌طلب است؛ امروز رییس دولت باید به سهم خود میدان آموزش مدیریت را برای جوانان فراهم کند.

وی در پاسخ با این سوال آیا شورای عالی می‌تواند از احزاب بخواهد برنامه‌ای را برای کادرسازی ارایه و پیگیری کنند؟، اظهارداشت:شورای عالی مرجع بالادستی احزاب نیست. احزابی در زمان انتخابات که در چارچوب شورای عالی سیاستگذاری کار می‌کنند، در بقیه سال بنا بر ضوابط، مقررات و مرامنامه تشکیلات خودشان فعالیت می‌کنند. لذا اگر توافقی صورت بگیرد یک توافق ضمنی است که دبیران کل احزاب در شورای عالی سیاستگذاری امضا می‌کنند اما به هیچ‌وجه ضمانت اجرایی نخواهد داشت. از این جهت احزاب کار خود را برای کادرسازی می‌دانند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب می گوید: شورای عالی سیاستگذاری نیز نهادی بالای سر احزاب نیست بلکه نهادی برای تعیین لیست‌های انتخابات است. بنابراین فعلا اولویت در شورای عالی سیاستگذاری باید تغییر ساختار تشکیلاتی‌اش و تغییر ضوابط و معیارهای انتخاب لیست برای آینده باشد و از تجربه‌هایی که در این چند سال اندوخته استفاده کند.

نظر شما