شناسهٔ خبر: 141017 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

لاریجانی: سوریه روزهای بهتری در پیش دارد

لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: سوریه روزهای بهتری را در پیش دارد، شرایط بحرانی با ایستادگی‌ها در حال طی شدن است.

 به گزارش «نماینده»، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه اجلاس اتحادیه بین‌المجالس در دیدار با  «حموده صباغ» رئیس پارلمان سوریه، گفت: سوریه روزهای بهتری را در پیش دارد، شرایط بحرانی با ایستادگی‌ها در حال طی شدن است.

وی به روزهای ابتدایی شروع بحران سوریه اشاره کرد و اظهار داشت: در آن روزها کسی باور نمی‌کرد سوریه بتواند مقاومت کند، اما ما با شناختی که از سوریه داشتیم بر این راه ایمان داشتیم.

رئیس مجلس ادامه داد: سوریه ایستادگی کرد و هزینه‌های بسیاری داد، ولی سرمایه خوبی هم به دست آورده است، اکنون یک بحران ۵ ساله را پشت سر گذاشته‌اید و آینده سوریه امیدوارکننده است.

لاریجانی خطاب به رئیس پارلمان سوریه گفت: امروز باید به تثبیت صلح در سوریه اندیشید و به فکر عادی‌سازی روابط دیپلماتیک با دنیا باشید.

وی افزود: روابط سوریه به سمتی حرکت می‌کند که امروز به یقین می‌توان گفت که باید به بازسازی سوریه فکر کنیم، این روند پیچیدگی‌هایی دارد، اما روند رو به جلوست.

رئیس مجلس اضافه کرد: بحران سوریه رو به پایان است، اما بحران منطقه ادامه دارد و باید فکر مبارزه دائم با تروریسم بود.

لاریجانی به نقش رژیم صهیونیستی و سعودی‌ها در بحران‌آفرینی در منطقه اشاره و آن را محکوم کرد.

همچنین در این دیدار  «حموده صباغ»  رئیس پارلمان سوریه نیز با قدردانی از حمایت‌ها و تلاش ایران در سوریه، گفت: حمایت‌های ایران را از مقاومت سوریه هرگز فراموش نخواهیم کرد، امیدواریم این حمایت‌ها ادامه داشته باشد.

وی افزود: ایران و سوریه برای اهداف مشخص و مقدس در سوریه مبارزه می‌کنند، جان‌فشانی‌های ایرانی‌ها در خاک سوریه در کنار سوری‌ها برای هدف مقدس مبارزه با تروریسم است. دشمنان ما و شما در سوریه همان دشمنان آزادی هستند، اما آن‌ها نمی‌توانند بر ما غلبه کنند.

رئیس پارلمان سوریه اضافه کرد: پایه‌های ارتباط و نزدیکی دو کشور را رهبر کبیر ایران خمینی عزیز(ره) و حافظ اسد پایه‌گذاری کردند.

«حموده صباغ»  از موانع رئیس مجلس شورای اسلامی در سخنرانی‌اش در اجلاس اتحادیه بین‌المجالس تشکر کرد و گفت: اظهارات کسی که اسم او را ترامپ می‌گذارند، درباره ایران به شدت محکوم می‌کنم و این ادبیات از آمریکا که استکبار است بعید نبوده و نیست.

وی تأکید کرد: آمریکا رفتار دوگانه ندارد، بلکه فقط و فقط منافع رژیم صهیونیستی را دنبال می‌کند و می‌خواهد آن را به عنوان خاری در منطقه نگه دارد؛ اما انقلاب اسلامی راه را به همه نشان داد و سوریه قدم در همین راه برمی‌دارد.

رئیس پارلمان سوریه اضافه کرد: سوریه امروز وضعیت بهتری نسبت به سال‌های گذشته دارد و این به خاطر ایستادگی ایران در کنار سوریه است.

«حموده صباغ»  گفت: ایران برادر ما است و روسیه دوست ما؛ قدردان حمایت‌ها و حضور مؤثر و نقش‌آفرین شما در سوریه هستیم و این چیز پنهانی نیست، بلکه آن را با صدایی رسا اعلام می‌کنیم.

نظر شما