شناسهٔ خبر: 141016 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

دیوار بی‌اعتمادی بین ایران و آمریکا روز به روز بلندتر و ضخیم‌تر می‌شود

جبارزاده معاون سیاسی وزیر کشور گفت: هیچگاه به آمریکا اعتماد نکرده‌ایم و دیوار بی‌اعتمادی بین ایران و آمریکا نه تنها کوتاه نشده، بلکه روز به روز بلندتر و ضخیم‌تر می‌شود.

به گزارش «نماینده»، اسماعیل جبارزاده معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره به بی‌تجربه بودن رئیس‌جمهور آمریکا در دولت‌داری و مسائل سیاسی، وی را از لحاظ روحی و روانی، غیر نرمال خواند و اظهار داشت: حرفهای آقای ترامپ، در شأن خودش بود نه نظام و مردم ما؛ تجربه ثابت کرده که چنین اظهاراتی، به منسجم شدن بیش از پیش مردم ما منجر می‌شود.

مردم نسبت به تعرض به انقلاب حساس هستند

معاون سیاسی وزیر کشور با بیان اینکه مردم ما نسبت به هویت و انقلابشان حساس هستند، تصریح کرد: دشمنان ما، بارها و بارها تجربه کرده‌اند که اگر بخواهند به حیطه انقلاب تعرضی بکنند، همه جریانات، گرایشات و توده‌های مردم واکنش نشان می‌دهند و اکنون نیز معتقدم که در اولین فرصت، مردم نسبت به هتاکی‌های رئیس جمهور واکنش نشان خواهند داد.
وی، تحریف عنوان خلیج فارس از سوی ترامپ و حساسیت مردم ایران به این موضوع را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: خوشبختانه ایرانیان وطن دوست نسبت به این موضوع، عکس العمل نشان دادند.

جبارزاده با بیان اینکه اینگونه اظهارات، نشان دهنده این است که شناخت آنها از مردم ایران و روحیات‌شان کم است، گفت: از یک طرف می گویند که به مردم ایران علاقه مند هستند و از طرفی دیگر حرفی را می زنند که همه نسبت به آن حساس هستند.

وی ادامه داد: مردم ما، هشت سال از میهن‌شان دفاع کردند و اجازه ندادند که وجبی از خاک کشور توسط دشمن به تجاوز درآید و اگر اکنون بخواهند چنین تحریفی را در جغرافیای منطقه انجام دهند با عکس العمل مردم مواجه خواهد شد.

سپاه، نهادی انقلابی است که در قلب مردم جای دارد


معاون سیاسی وزیر کشور، با اشاره به توهین رئیس‌جمهور آمریکا به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تعبیر رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه سپاه نه یک نهاد نظامی بلکه به عنوان یک نهاد انقلابی، در قلب همه مردم قرار دارد را تعبیر خوب و مناسبی توصیف کرد و خاطرنشان کرد: بسیاری از مسئولین امروز ما، این افتخار را دارند که در زمان جنگ در کسوت عضویت در سپاه پاسداران ایفای نقش کرده‌اند.

وی افزود: امروز عموم مردم، پاسداری از انقلاب را وظیفه خود می‌دانند. با اینکه نیرویی به نام سپاه پاسداران وجود دارد، اما معتقدم که پاسداران اصلی انقلاب، توده های مردم هستند که خودشان را پاسدار انقلاب می‌کنند و به نمایندگی از ملت، به فرزندان خود مأموریت می‌دهند که از اهداف انقلاب، راه امام و مقام معظم رهبری و مظلومان دفاع کنند.

مخالفت کشورهای دنیا با آمریکا، پیروزی ایران است


جبارزاده با ابراز خرسندی از محکوم کردن اهانت‌های ترامپ از سوی همه جریانات و سلایق مختلف، تصریح کرد: این نشان دهنده شناخت خوب مردم از ماهیت اصلی سیاستمداران آمریکایی است و از اهانت‌های آنان، در راستای وحدت، یکپارچگی و انسجام داخلی استفاده می‌کنند.


وی با بیان اینکه انقلاب روز به روز با شتاب بیشتر از گذشته راه خود را در رسیدن به اهداف ادامه می‌دهد، اظهار داشت: با هدایت هوشمندانه مقام معظم رهبری و درایت رئیس ‌جمهور محترم و یاری یکایک مردم که پشت سر نظام و دولتشان که با رأی قاطع خود انتخاب کرده‌اند، مطمئناً هیچ ابرقدرتی یارای مقابله با ملّت ایران را ندارد و مطمئناً بازندگان این بازی خطرناک، سران رژیم آدمکش آمریکا خواهند بود که در بین مردم همه کشورها محکوم هستند و روز به روز جایگاه خود را در بین ملت ها از دست می دهند.


جبارزاده، مخالفت اکثر کشورهای جهان با سیاست‌ها و مواضع آمریکا را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه این یک پیروزی ارزشمند برای جمهوری اسلامی است، اظهار داشت: بلافاصله بعد از سخنان ترامپ، تعدادی از اعضای ۱+۵ و اتحادیه اروپا موضع گرفتند و این نشان دهنده موفقیت جمهوری اسلامی و راه درست و قانونمدار آن است؛ کشوری که موضع‌گیری‌هایش به عنوان کشوری صلح طلب و حامی محرومان و ستم دیدگان جهان، شناخته شده است و این پیروزی را به عموم مردم بزرگوارمان تبریک می‌گویم.

وی با بیان اینکه در گذشته شاید کم‌تر سراغ داشتیم که پس از موضع‌گیری سران آمریکا علیه جمهوری اسلامی، سایر کشورها واکنش نشان دهند، تصریح کرد: امروز حقانیت ایران در همه عرصه های سیاسی و بین المللی برای توده های مردم و سیاستمداران جهان روشن شده و این موفقیت بزرگی است و خدا را بابت آن شاکر هستیم.
معاون سیاسی وزیر کشور ادامه داد: با همین همت و پشتیبانی مردم، مبارزه ما با آمریکا و رژیم اشغالگر، آدمکش و غاصب صهیونیستی ادامه دارد و نسبت به درستی راه خود مصمم هستیم و صحت این مسیر و اهداف آن را، مردم با حضور خود تأیید می‌کنند.

دیوار بی اعتمادی روز به روز بلندتر می‌شود

معاون سیاسی وزیر کشور در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار فارس مبنی بر اینکه سابقه اقدامات ضدایرانی آمریکا علیه ایران و روشن شدن بدعهدی آنان در موضوع برجام، چه تجربه ای را برای دولت و مردم ما در پی خواهد داشت، گفت: ما هیچگاه به آمریکا اعتماد نکرده ایم و دیوار بی اعتمادی بین ایران و آمریکا نه تنها کوتاه نشده، بلکه روز به روز بلندتر و ضخیم تر می‌شود.

جبارزاده افزود: البته اگر این مذاکرات را انجام نمی‌دادیم و سفارش مقام معظم رهبری مبنی بر تعامل با دنیا را عملی نمی‌کردیم، قطعاً چهره واقعی و صلح دوست ایرانیان برای مردم ایران روشن نمی‌شد.

وی با بیان اینکه ما باید مراقب باشیم که آمریکا دشمن همیشگی انقلاب است و با ماهیت و اصل انقلاب مخالف است، تصریح کرد: باید منهای آمریکا و رژیم اشغالگر قدس، مراودات خود را با دیگر کشورها ادامه دهیم و دولتمردان ما، عمل به فرمایش مقام معظم رهبری در این خصوص را ادامه دهند.

جبارزاده با بیان اینکه نه تنها برای ملّت ایران که از ابتدا هم نسبت به آمریکا بی اعتماد بود بلکه برای سایر کشورها نیز ثابت شد که آمریکا قابل اعتماد نیست، خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها نسبت به متحد چندین و چندساله خودشان، کشور ترکیه نیز رفتار درستی ندارند و همچنین خروج آنها از یک سازمان بین المللی فرهنگی، نشان از ضدفرهنگ بودن سیاستمداران این کشور دارد.

وی با بیان اینکه چهره واقعی آمریکا، با رفتار جمهوری اسلامی روز به روز برای مردم دنیا روشن‌تر می‌شود، تصریح کرد: معتقدم بزرگترین ثمره برجام این بود که ماهیت و چهره واقعی آمریکا بر جهانیان و کشورهای ۱+۵ و اعضای سازمان ملل روشن شد.

وی ادامه داد: کشورهای دنیا از گذشته این تصور را داشتند که ایران به خاطر ماهیت انقلاب خود با آمریکا مشکل دارد، ولی امروز ثابت شد که آمریکا رژیمی است که نمی‌توان روی آن حساب باز کرد، به گونه ای که دولتمردان فعلی آن حتی تعهدات دولت قبل از خود را هم نمی‌پذیرند.

معاون سیاسی وزیر کشور، روشن شدن چهره واقعی آمریکا و دستاوردهای جمهوری اسلامی در عرصه بین‌المللی را ثمره خون شهدا و تلاش‌های عرصه دیپلماسی عنوان کرد.

نظر شما