شناسهٔ خبر: 141014 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

وزرای پیشنهادی علوم و نیرو بعد از تعطیلات مجلس معرفی می‌شوند/نیرو، «اردکانیان»؛ علوم، «نامشخص»

فرهنگی/2 عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، از معرفی وزرای پیشنهادی علوم و نیرو بعد از تعطیلات مجلس شورای اسلامی خبر داد.

به گزارش «نماینده»، محمدحسین فرهنگی با اشاره به گذشت حدود دو ماه از مهلت سه ماهه رئیس جمهور برای معرفی وزرای پیشنهادی علوم و نیرو اظهار داشت: بر اساس اطلاعی که داریم این موضوع در دست اقدام است و قرار است بعد از تعطیلات هفته جاری مجلس، وزرای پیشنهادی این دو وزارتخانه به مجلس معرفی شوند.

وی درباره گزینه های احتمالی دو وزارتخانه مورد اشاره تصریح کرد: در رابطه با وزارت نیرو به احتمال زیاد آقای اردکانیان معرفی می شود اما از گزینه پیشنهادی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اطلاع دقیقی نداریم.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با توجه به ضرورت تعیین تکلیف این دو وزارتخانه و اینکه مجلس باید وقت کافی برای بررسی صلاحیت دو وزیر پیشنهادی و تصمیم گیری درباره آنها داشته باشد، توصیه ما به دولت این است که پیش از انقضای مهلت سه ماهه سرپرستی، گزینه های پیشنهادی خود را به مجلس معرفی کنند.

فرهنگی در عین حال خاطرنشان کرد: به نظر می رسد همین اتفاق هم می افتد و بعید است که مانند دوره قبل که برای وزارت علوم کار به حکم حکومتی کشید، این دوره این طور شود.

گفتنی است، در جریان معرفی وزرای پیشنهادی حسن روحانی به مجلس در تاریخ ۱۸ مردادماه، به بهانه انصراف «علی خاکی صدیق» گزینه احتمالی وزارت علوم، گزینه ای برای این وزارتخانه معرفی نشد و این وزارتخانه همچنان با سرپرست اداره می شود؛ وزارت نیرو هم بدلیل رای منفی مجلس به حبیب الله بیطرف، از اواخر مردادماه تاکنون با سرپرست اداره می شود.

با توجه به رای اعتماد مجلس به وزرای پیشنهادی ۱۶ وزارتخانه در تاریخ ۲۹ مردادماه، مهلت سه ماهه سرپرستی دو وزارتخانه بدون وزیر، در تاریخ ۲۹ آبان ماه پایان می یابد؛ برخی نمایندگان مجلس معتقدند، با توجه به عدم معرفی وزیر علوم همراه با سایر وزرا و درنتیجه، عدم امکان اعلام نظر مجلس درباره گزینه پیشنهادی، وضعیت اداره این وزارتخانه از جهت قانونی متفاوت از وزارت نیرو بوده و رئیس دولت باید بلافاصله گزینه دیگری را معرفی می کرده است.

نظر شما