شناسهٔ خبر: 141006 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

جزئیات تخلفات جدید در "صندوق ذخیره فرهنگیان"

اسدالله عباسی عضو هیئت‌رئیسه هیئت تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از صندوق ذخیره فرهنگیان، آخرین اخبار تخلفات در این صندوق را تشریح کرد.

به گزارش «نماینده» اسدالله عباسی عضو هیئت‌رئیسه هیئت تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از صندوق ذخیره فرهنگیان، با اشاره به روند تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان، اظهار داشت: بررسی اکثر شرکت‌های زیرمجموعه صندوق ذخیره فرهنگیان انجام شده است.

وی با بیان اینکه برخی از شرکت‌های مورد تحقیق هیئت تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان، گزارشات خود را به‌طور کامل در اختیار هیئت قرار نداده بودند، افزود: مقرر شده تا شرکت‌های باقی‌مانده نیز گزارشات تکمیلی خود را به هیئت ارسال کنند.

عضو هیئت‌رئیسه تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان با تأکید بر اینکه هیئت حداکثر تا پایان مهر فرصت دارد گزارش خود را به هیئت‌رئیسه مجلس ارائه کند، گفت: هیئت‌رئیسه تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان تا آبان‌ماه زمان دقیق قرائت این گزارش را در یکی از جلسات علنی مجلس اعلام می‌کند.

عباسی اضافه کرد: مقرر شده تا در هفته جاری اعضای هیئت‌رئیسه مجلس و هیئت تفحص صندوق فرهنگیان به‌همراه افرادی که در مظان اتهام هستند و تخلفات در زمان تصدی آنها رخ داده، نشست مشترکی داشته باشند تا آنها در جریان گزارش این قرار گیرند و آخرین دفاعیات خود را پیش از قرائت گزارش در جلسه علنی مجلس انجام دهند.

وی ادامه داد: قرار است در جلسه‌ای که با برخی افراد در مظان اتهام در پرونده تفحص از صندوق فرهنگیان داریم، اتهامات به آنها تفهیم شود و آنها نیز دفاعیات خود را ارائه دهند؛ در غیر این صورت پس از قرائت گزارش در  مجلس باید دفاعیات خود را در قوه‌ قضائیه ارائه کنند.

عباسی در پاسخ به اینکه آیا میزان تخلفات صندوق ذخیره فرهنگیان بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان است، اظهار داشت: جابه‌جایی پول در بخش‌ها و شرکت‌های مختلف صندوق فرهنگیان انجام شده، اما میزان تخلفات کمتر از ۱۲ هزار میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه در صندوق ذخیره فرهنگیان ۲ نوع تخلف مالی و بانکی صورت گرفته، تصریح کرد: گزارش هیئت شامل بررسی تخلفات مالی است که قرار شده تا هیئت گزارشی از تخلفات بانکی هم تهیه و به هیئت‌رئیسه مجلس ارائه کند.

عضو هیئت رئیسه تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان در پایان خاطرنشان کرد: در یکی از موارد در پرونده تفحص از صندوق فرهنگیان، برای مثال با وثیقه ۲۵ میلیارد تومانی، وام ۲۵۰ میلیاردی دریافت شده است.

نظر شما