شناسهٔ خبر: 141003 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

هشدار کلینتون به بریتانیا نسبت به توافق تجاری احتمالی با ترامپ

کلینتون نامزد پیشین ریاست جمهوری آمریکا به بریتانیا نسبت به هرگونه توافق تجاری احتمالی با دولت ترامپ هشدار داده است.

به گزارش «نماینده» به نقل از رویترز، هیلاری کلینتون نامزد سابق انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز یکشنبه نسبت به تلاش های بریتانیا برای دستیابی به توافق تجاری با دولت ترامپ پس از ترک اتحادیه اروپا هشدار داده است.

کلینتون همچنین گفته است که بریتانیا اگر بدون دستیابی به توافق با بروکسل از اتحادیه اروپا خارج شود، با مشکلات و چالش های جدی روبرو خواهد شد.

دولت بریتانیا قصد دارد توافق های تجاری دو جانبه با آمریکا و سایر کشورها را امضا کند و بر این باور است که امضای این قراردادهای تجاری از منافع بزرگ ترک اتحادیه اروپا خواهد بود.

کلینتون در مصاحبه با بی بی سی در پاسخ به سئوالی درباره چشم اندازهای توافق تجاری آمریکا و بریتانیا گفت: شما می خواهید قرارداد تجاری را با کسی امضا کنید که می گوید هیچ اعتقادی به تجارت ندارد. بنابر این من کاملا مطمئن نیستم که وضعیت هرگونه توافق تجاری بریتانیا با آمریکا طی سال های آینده چگونه خواهد بود.

ترزا می نخست وزیر بریتانیا در ماه ژانویه با ترامپ درباره همکاری های تجاری مذاکره کرد. مبادلات تجاری دو کشور هر سال به بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار می رسد.

کلینتون در ادامه گفت: اگر مذاکرات جدایی از اتحادیه اروپا با شکست روبرو شود، بریتانیا بیشترین زیان و ضرر را متحمل خواهد شد.

وی در ادامه به مقایسه عوامل شکست خود در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و دلایل رای مردم بریتانیا به حمایت از برگزیت پرداخت و گفت: با نگاهی به همه پرسی برگزیت در می یابیم که اتفاقاتی که در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روی داد، در این همه پرسی نیز رخ داده است... مقدار زیادی از اطلاعات جعلی ساختگی که از سوی کمپین برگزیت به مردم داده شده بود.

کلینتون افزود: کمپین ریاست جمهوری من نیز با رفتار مشابهی روبرو شد، اخبار و اطلاعات نادرست و جعلی زیادی در رسانه های خبری منتشر شد. من نسبت به این خطر بزرگ که ناشی از چنین رسانه های خبری جدیدی است به بریتانیا و سایر کشورها هشدار می دهم. دروغ بزرگ یک ابزار بسیار قدرتمند است.

نظر شما