شناسهٔ خبر: 141001 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

بر اساس نتایج اولیه شمارش آرا؛

«کورتز» جوانترین رهبر اروپا می شود

کورتز43 نتایج ابتدایی شمارش آرای انتخابات اتریش حکایت از پیروزی حزب محافظه کار «مردم» دارد.

به گزارش «نماینده» به نقل از یورو نیوز، بنا بر اعلام نتایج اولیه شمارش آراء انتخابات پارلمانی اتریش که روز یکشنبه ۱۵ اکتبر برگزار شد، «سباستین کورتز» وزیر خارجه کنونی و رهبر حزب محافظه‌کار «مردم» (OVP) توانسته است با کسب ۳۱.۴ درصد از آراء، بیشترین سهم را از۱۸۳ کرسی پارلمان این کشور از آن خود کند. به این ترتیب کورتز ۳۱ ساله جوانترین نخست وزیر اتریش و اتحادیه اروپا خواهد شد.

حزب راست‌ افراطی آزادی مردم اتریش (FPÖ) که مخالف سیاستهای مهاجرتی است نیز با کسب ۲۷.۴ درصد از رای‌های ریخته شده در صندوق‌ها جایگاه دوم را از آن خود کرد.

هاینتس کریستیان اشتراخه، رهبر این حزب روز یکشنبه در زمان انداختن رای خود در صندوق پیش بینی کرده بود که نتایج این انتخابات برای حزبش «تاریخی» باشد. نتیجه‌ای که امروز برای این حزب افراطی حاصل شد، بهترین نتیجه از سال ۱۹۹۹ میلادی تا کنون محسوب می شود.

ین حزب در حالی به این موفقیت دست یافت که طی سالهای اخیر به دلیل مشکلات اقتصادی و امنیتی و همچنین بحران مهاجرت، در بسیاری از کشورهای اروپایی احزاب عوامگرا بطور قابل توجهی قدرت گرفتند.

حزب چپ «سوسیال دموکرات» (SPÖ) به رهبری کریستین کرن، صدراعظم اتریش نیز با کسب ۲۶.۷ درصد از مجموع آراء در جایگاه سوم قرار گرفته است.

لیبرال‌های «نئوس» (NEOS) با ۵ درصد در جایگاه چهارم قرار دارند و حزب «پیلز» (Pilz) به ریاست پیتر پیلز با کسب ۴.۱ درصد و سبزها با کسب ۳.۳ درصد از آراء جایگاههای بعدی را از آن خود کردند.

در این انتخابات، نمایندگانی از ۱۶ حزب با یکدیگر به رقابت پرداختند و از آنجا که محافظه کاران نتوانسته اند اکثریت مطلق آراء را به دست آورند، به این ترتیب دولت آینده اتریش، به روال سالهای گذشته، بار دیگر دولتی ائتلافی خواهد بود. طی ۱۰ سال گذشته اتریش همواره توسط دو حزب اصلی «مردم» و «سوسیال دموکرات» اداره شده است.

نظر شما