شناسهٔ خبر: 140993 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

مواضع اتحادیه اروپا در مورد برجام یک «شوی تبلیغاتی» است

حبیبی دبیرکل حزب موتلفه بازی کنگره و کاخ سفید و مواضع اتحادیه اروپا درمورد برجام را «شوی تبلیغاتی» تلقی کرد و گفت: باید اظهارات هم‌پیمانان آمریکا را هم هوشمندانه رصد کرد چون هیچ‌کدام از آنها با توسعه و تقویت اقتدار ملت و نظام ما سر سازگاری ندارند.

به گزارش «نماینده»، محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در پایان نشست دبیران حزب متبوع خود اظهار کرد: فرصت بزرگی که امروز فراهم آمده، وحدت ملی، ‌انسجام و همبستگی اسلامی است. هیچ ایرانی با شرف و با غیرتی در مورد ایستادگی در برابر زیاده‌خواهی‌های آمریکا و قلدری‌های ترامپ تردید نمی‌کند.

حبیبی گفت: ترامپ ملت ایران را یاغی و فرزندان سلحشور ملت را در سپاه تروریست نامید، این اهانت هیچگاه بی پاسخ نمی‌ماند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با تشکر از رئیس جمهور در مورد پاسخ به موقع به اظهارات ترامپ، تصریح کرد: اینکه رئیس‌جمهور به نمایندگی از ملت به فاصله کوتاهی پاسخ دندان‌شکنی به رئیس‌جمهور آمریکا داد موجب خوشبختی است. امروز درک مشترک درستی از توصیه و هشدارهای مشفقانه رهبر معظم انقلاب هنگام مذاکرات و پس از توافق به وجود آمده است، تردیدها برطرف شده و همه می‌دانند که آمریکا نه قابل اعتماد است و نه قابل مذاکره!

وی با بیان اینکه پیش بینی‌های مقام معظم رهبری درست از آب درآمد و آمریکا دست چدنی خود را با مواضع گستاخانه ترامپ نشان داد، اظهار کرد: امروز دیگر اثری از دست و دستکش مخملی که آن را در گفتگویی بفشاریم وجود ندارد.

حبیبی خاطرنشان کرد: مواضع ترامپ در مورد سپاه پاسداران نوعی اعلام جنگ با ملت ایران است. ایران هیچ وقت از هماوردی خود با آمریکا هراسی نداشته است. آن روز که رزمندگان اسلام سینه به سینه تفنگداران آمریکایی در منطقه قرار گیرند معلوم می‌شود چه کسی از این مواضع جنگ‌طلبانه ضرر خواهد کرد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: ترامپ صراحتا از تروریست‌های داعش و غیرداعش حمایت می‌کند. مدافع رژیم‌های قرون وسطایی منطقه است و بی‌شرمانه نام خلیج فارس را با نامی جعلی به علامت نهایت خصومت‌ورزی با دولت و ملت ایران به زبان می‌آورد. او باید روزی جواب این همه دشمنی را بدهد.

وی ادامه داد: رئیس‌جمهور آمریکا گله می‌کند که چرا ملت ایران شعار مرگ بر آمریکا می‌دهند. لابد او انتظار دارد با این همه دشمنی این شعار مقدس از زبان ملت ایران محو شود!؟

حبیبی گفت: نقض برجام فرصتی است تا علاوه بر تحکیم همبستگی ملی، روابط خود را با دنیا تقویت و بازسازی کنیم. امروز رئیس‌جمهور آمریکا دیگر از صف‌آرایی جامعه جهانی در برابر ایران سخن نمی‌گوید. خروج آمریکا از پیمان‌های بین‌المللی و خروج او از یونسکو نشان می‌دهد آنها از توهم حمایت جامعه جهانی از سیاست‌های تجاوزکارانه خود نا امید شده‌اند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی خاطرنشان کرد: آمریکا با بدعهدی نه تنها راه هرگونه توافق را سد کرده بلکه اصلا در واقع اصل گفتگو را بلاموضوع نموده است.

وی با اشاره به بند ۳۷ برجام گفت: بند ۳۷ برجام تکلیف ایران در صورت نقض عهد هریک از طرفین را معلوم کرده است؛ دولت باید این بند را عملیاتی کند.

حبیبی بازی کنگره و کاخ سفید و همچنین مواضع اتحادیه اروپا در مورد برجام را یک «شوی تبلیغاتی» تلقی کرد و گفت: باید اظهارات هم‌پیمانان آمریکا را هم هوشمندانه رصد کرد. هیچکدام از آنها با توسعه و تقویت اقتدار مشروع ملت و نظام ما سر سازگاری ندارند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: آمریکایی‌ها برجام را پیچیده نشان می‌دهند و برخورد معماگونه با آن دارند در صورتی که تعهدات دو طرف بصورت شفاف در آن مشخص است. آمریکا با عدم انجام تعهدات خود عملاً از برجام بیرون آمده است اما اصرار دارد ایران نه تنها به تعهدات خود همچنان عمل کند بلکه هم امتیاز بدهد و هم تعهدات بیشتری بپذیرد.

وی در ادامه با اشاره به یوم‌الله ۱۳ آبان تصریح کرد: بزودی روز مبارزه با استکبار جهانی فرا می‌رسد و ملت ایران حرف قاطع خود و فریاد بلند خود را در این روز اعلام خواهد کرد. کاخ سفید جز مرگ بر آمریکا و مرگ بر رژیم صهیونیستی صدایی از ایران نخواهد شنید!

حبیبی همچنین با اشاره به ضرورت عدم عقب‌نشینی در برابر دشمن، تاکید کرد: آژانس هشت بار است که تعهد ایران در برجام را اعلام کرده است. ما در موضع طلب‌کاری هستیم اما طرف مقابل، نه تنها خود را در جایگاه بدهکار نمی‌بیند بلکه مدام در برجام طلب‌کاری می‌کند!

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در ادامه با بیان اینکه امروز باید دستور کار اصلی ما اقتصاد مقاومتی و مبارزه با فساد، رانت و اهتمام به تولید داخل باشد، گفت: اگر می‌خواهیم اجازه سرمایه گذاری خارجی بدهیم، باید تمامی ابعاد و جوانب منافع ملی را در نظر بگیریم. اینکه حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را موکول به سرمایه‌گذاری خارجی‌ها کنیم و از تقویت بنیه ظرفیت‌های فراوان داخلی خودمان غافل شویم، قطعا دچار یک اشتباه استراتژیک شده‌ایم.

نظر شما