شناسهٔ خبر: 140991 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

مسئولان وقت صندوق ذخیره فرهنگیان مجدداً در کمیسیون آموزش حاضر می‌شوند

محمدمهدی زاهدی/2 رئیس کمیسیون آموزش مجلس گفت: پیش از رای‌گیری درباره گزارش تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان، مسئولان «وقت» صندوق از وزیر گرفته تا مدیران رده میانی برای توضیحات نهایی در کمیسیون حاضر خواهند شد.

به گزارش «نماینده» محمدمهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش تحقیقات مجلس شورای اسلامی، با اشاره به روند نهایی شدن گزارش تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان، گفت: هفته گذشته و پس از قرائت گزارش اولیه از سوی اعضای هیأت تحقیق و تفحص مقرر شد که مجدداً بر روی گزارش کار کنند و آن را به صورت یک گزارش نیم‌ساعته آماده کنند تا بتوان در صحن مجلس قرائت کرد.

وی افزود: گزارش نهایی در اختیار همه اعضای کمیسیون قرار خواهد گرفت و اعضا نظرات و پیشنهادهای اصلاحی خود را نسبت به آن مطرح می‌کنند و در نهایت، گزارش به رای گذاشته می‌شود تا پس از تصویب تقدیم هیأت‌رئیسه مجلس شود.

زاهدی در ادامه گفت: البته پیش از رای‌گیری نهایی از مسئولان گذشته و فعلی صندوق ذخیره ارزی فرهنگیان از وزیر گرفته تا مدیران رده میانی دعوت خواهد شد تا توضیحات تکمیلی مورد نیاز اعضای کمیسیون آموزش را بدهند.

وی خاطرنشان کرد: احتمالاً هفته آینده پیش‌نویس اولیه گزارش نهایی برای تقدیم به هیأت رئیسه مجلس و قرائت در نشست علنی آماده خواهد شد و در اختیار اعضای کمیسیون آموزش قرار خواهد گرفت؛ این گزارش از آنجا که باید اعضای کمیسیون را قانع کند ضروری است دقیق و متقن باشد.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی درباره تازه‌ترین یافته‌ها از تخلفات صورت گرفته در صندوق ذخریه ارزی فرهنگیان، گفت: آنچه ما در این مرحله از تحقیق و تفحص به آن رسیده‌ایم این است که متاسفانه سوءاستفاده از منابع مالی فرهنگیان کشور و شرکت‌های اقماری صندوق ذخیره ارزی فرهنگیان حالتی کاملاً عادی به خود گرفته بود و خدا را شاکریم که موفق شدیم با این تحقیق و تفحص جلوی این پدیده شوم را بگیریم و بتوانیم در آینده منافع این صندوق را برای خود فرهنگیان حفظ کنیم.

نظر شما