شناسهٔ خبر: 140979 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اصلاحات ظاهری عربستان در چند دهه اخیر/ این اقدامات نمایشی برای ایجاد آرامش در خاندان آل سعود است

حسن بیگی.jpg عضو کمیسیون امنیت ملی گفت:پادشاهی عربستان برای از بین بردن در هم ریختگی در خاندان آل سعود، دست به یکسری اقدامات نمایشی زده است.

به گزارش«نماینده» ابوالفضل حسن‌بیکی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، درباره اعمال اصلاحات در عربستان نسبت به زنان اظهار کرد: در قرن اخیر همواره  قدرت‌های بزرگی چون آمریکا از طریق  یکسری شعارهای خودساخته به ویژه در زمینه آزادی، حقوق بشر و حقوق زنان و کودکان تلاش می‌کنند بر کشورهای منطقه سیطره یابند و آمریکا هم به دنبال اعمال این مسئله در عربستان است.

وی با بیان اینکه اغلب کشورهای منطقه دموکراسی دارند و مسئولان از طریق رأی مردم به قدرت می‌رسند، گفت: این در حالی است که حکومت عربستان پادشاهی و انتسابی است و حکام این کشور تحت تاثیر و فشار افکار عمومی داخلی و بین‌المللی  مبادرت به انجام یک سلسله اقدامات ظاهری کرده‌اند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه طی چند دهه اخیر در این کشور شاهد تغییر ظاهری قوانین و مقررات بوده‌ایم، تصریح کرد: این اقدامات همواره صوری بوده و  هیچ تاثیری در عملکرد حکومت اقتدارگرا و پادشاهی عربستان  و ایجاد آزادی برای مردم نگذاشته است.

حسن‌بیکی با اشاره به تحصیل تعدادی از خاندان سعودی در کشورهای غربی خاطر نشان کرد: این مسئله منجر به ایجاد اختلاف شدید فرهنگی بین خاندان آل سعود شده و پادشاهی عربستان برای از بین بردن این در هم ریختگی، یکسری اقدامات نمایشی انجام داده تا بلکه از این طریق آرامشی در بین خاندان آل سعود و قدرت مرکزی به وجود آورد.

نظر شما