شناسهٔ خبر: 140974 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خبرگزاری دانشجو

ورود سالانه ۳۲ میلیارد دلار کالای قاچاق به کشور

حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه گفت: برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید از ورود ۳۲ میلیارد دلار کالای قاچاق به کشور جلوگیری شود.

به گزارش «نماینده»، حمیدرضا حاجی بابایی با بیان اینکه شرط اول سرمایه گذاری در هر کشور اقتدار و امنیت است، گفت: اقتدار و امنیت، سرمایه گذاری و رونق اقتصاد را در پی دارد و آمریکا نیز درصدد جلوگیری از تبدیل ایران به قدرت اقتصادی در منطقه است، چراکه تثبیت قدرت نظامی در منطقه در گرو قدرت اقتصادی است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، با اشاره به نامگذاری ۲۲ مهرماه به نام روز ملی استاندارد، افزود: استاندارد در معنای واقعی کلمه به معنای زیباسازی است و در بیان و گفتار انسان‌ها به معنی نظام معیار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دولت مکلف شده تا ۵ سال آینده نظام ملی استاندارد را تدوین و اعلام کند

حاجی بابایی با بیان اینکه شاخص هایی برای استاندارد تعیین می‌شود که براساس آن هرکس به آن نظام و معیار نزدیک‌تر باشد بهتر است، ادامه داد: از ۲۴ بند اقتصاد مقاومتی یک بند به استاندارد سازی اشاره دارد.

وی یادآور شد: دولت مکلف شده تا ۵ سال آینده به سمت نظام ملی استاندارد حرکت و نظام ملی استاندارد را تدوین و اعلام کند.

استحکام نظام تولید کشور را در گرو حرکت به سمت استانداردسازی است

نماینده مردم همدان یکی از عوامل رشد در زمینه تولید محصولات کشاورزی را استاندارد سازی اعلام کرد و افزود: در ماده ۶۳ برنامه ششم تولیدات محصولات کشاورزی ملزم به رعایت استانداردها هستند.

حاجی بابایی استحکام نظام تولید کشور را در گرو حرکت به سمت استانداردسازی دانست و ادامه داد: اگر می‌خواهیم روی پای خودمان بایستیم باید محصولات استاندارد تولید کنیم.

اقتصاد مقاومتی یک انتخاب نیست، بلکه یک اضطرار است

وی با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی یک انتخاب نیست، بلکه یک اضطرار است، اظهار کرد: در دنیای رقابت، اقتصادی که بر مبنای دانش بنیانی شکل نگیرد و بومی نباشد و رقابت پذیر نباشد شکست می‌خورد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، اقتصاد کشور را به درختی تشبیه کرد و افزود: پویایی و پایداری اقتصاد کشور در شرایطی امکان پذیر است که ریشه در خاک کشور داشته باشد و اقتصاد مقاومتی به معنای ریشه در خاک خود داشتن و تکیه بر دانش بومی است.

۲. ۸ درصد از رشد ۸ درصدی از طریق بهره وری و استانداردسازی امکان پذیر است

حاجی بابایی ورود سرمایه گذاران خارجی به کشور را مشروط به انتقال ۷۰ درصد تکنولوژی به کشور اعلام کرد و ادامه داد: سرمایه گذاران خارجی در صورتی که به ریشه سازی در کشور بپردازند اجازه سرمایه گذاری در کشور را دارند.
وی با اشاره به اهداف کشور در رسیدن به رشد ۸ درصدی، یادآور شد: ۲. ۸ درصد از این رشد از طریق بهره وری و استانداردسازی امکان پذیر است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، افزود: برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید از ورود ۳۲ میلیارد دلار کالای قاچاق به کشور جلوگیری شود که یکی از راه‌های مقابله با آن تولیدی است که در مقابل کالای قاچاق وارد شده به کشور دارای کیفیت بهتری باشد و نظر خریداران را تامین کند.

استفاده از بازدارنده‌های امنیتی در مبارزه با قاچاق از راهکارهای کوتاه مدت است

وی با اشاره به اینکه استفاده از بازدارنده‌های امنیتی در مبارزه با قاچاق از راهکارهای کوتاه مدت است، ادامه داد: برای جلوگیری بلند مدت از ورود کالای قاچاق به کشور باید کیفیت تولیدات کشور را افزایش دهیم، چراکه در اقتصاد مقاومتی، رقابت حرف اول و آخر را می‌زند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه وضعیت اشتغال و اقتصاد کشور اورژانسی است، تصریح کرد: همه باید دست به دست هم بدهند تا وضعیت موجود را برطرف کنند و امروز بزرگترین نعمت این است که همه ارکان دولت و مجلس به این اجماع رسیده اند که اقتصاد کشور در وضعیت اورژانسی است و نیاز به رسیدگی همگانی دارد.

نظر شما