شناسهٔ خبر: 140961 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

ترامپ با عدم‌تأیید برجام عملاً آمریکا را منزوی کرد

ترامپ یک کارشناس انگلیسی تأکید کرد که رئیس‌جمهور آمریکا با عدم‌تأیید توافق هسته‌ای با ایران، عملاً این کشور را در جهان منزوی کرد.

به گزارش «نماینده» "دونالد ترامپ" رئیس جمهور آمریکا روز جمعه درباره سیاست جدید این کشور در قبال ایران سخنرانی کرد.

وی گفت: دستور دادم تا بازبینی راهبردی را درباره ایران انجام دهند. این بازبینی کامل است و من راهبرد خودمان را به‌همراه چند گامی که باید برداشته شوند اعلام می‌کنم.

ترامپ در خصوص تأیید پایبندی ایران به برجام گفت: امروز اعلام می‌کنم که ما این تأیید را نمی‌توانیم انجام دهیم و انجام نخواهیم داد. اگر با کنگره و متحدان به راه‌حلی نرسیم، آن‌گاه توافق پایان خواهد یافت. او گفت در کنگره طرحی برای بازبینی برجام طرح می‌شود.

"رودنی شکسپیر" کارشناس انگلیسی مسائل بین‌الملل در مصاحبه با خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به سخنرانی اخیر "دونالد ترامپ" رئیس جمهور آمریکا درباره استراتژی این کشور در قبال ایران پرداخت.

ترامپ با عدم‌تأیید برجام عملاً آمریکا را منزوی کرد

وی در این مصاحبه گفت: دونالد ترامپ، با عدم تأیید برجام در حالی که جامعه متمدن بین‌الملل همراهی خود با این توافق را نشان داده بود، عملاً آمریکا را منزوی کرد و فقط رژیم صهیونیستی و عربستان از استراتژی جدید آمریکا در قبال ایران اعلام حمایت کردند.

تنش آمریکا با چین، روسیه، کره‌شمالی و اکنون ایران

شکسپیر در ادامه این مصاحبه گفت: آمریکا هم‌اکنون در حال مقابله با چین در دریای چین جنوبی بوده و از سوی دیگر در حال تشدید تنش‌ها با کره‌شمالی بوده و از سوی دیگر تنش‌ها با روسیه همچنان فروکش نکرده و اکنون تنش‌ها با ایران نیز به آن اضافه شد. در همان زمان، آمریکا از نسل‌کشی عربستان در یمن و جنایت‌ها در فلسطین حمایت می‌کند. آمریکا بیش از نهصد پایگاه نظامی در سرتاسر جهان دارد. دولت کنونی آمریکا توسط صهیونیست‌ها و شرکت‌های بزرگ اسلحه‌سازی کنترل و هدایت می‌شود.

ترامپ توسط صهیونیست‌ها احاطه شده است

وی در پاسخ به سؤال دیگری درباره مهلت ۶۰ روزه کنگره برای اعمال مجدد تحریم‌ها علیه ایران، گفت: سیاست خارجی آمریکا به‌طور کامل توسط صهیونیست‌ها کنترل می‌شود در واقع تنها دولتی که سیاست خارجی آمریکا را شکل می‌دهد اسرائیل است. اسرائیل از ایران تنفر دارد و دلیل این تنفر تنها به این دلیل است که ایران تنها کشوری است که در برابر سیاست توسعه‌طلبی اسرائیل ایستاده است، بنابراین دور از انتظار نیست که کنگره به‌نفع تشدید تحریم‌ها علیه ایران رأی دهد که در آن صورت توافق هسته‌ای از بین خواهد رفت. ترامپ نیز خود، توسط صهیونیست‌ها احاطه شده است. در حال حاضر آمریکا به‌همراه اسرائیل و عربستان سعودی به محورهای شرارت تبدیل شده‌اند. سیاست‌های ضد صلح‌طلبانه ترامپ، طرفداران وی را ناامید خواهد کرد.

نظر شما