شناسهٔ خبر: 140960 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

وضعیت پرداخت سرانه به مدارس پایتخت / کدام مدارس در اولویت دریافت سرانه قرار دارند؟

مدارس مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به وضعیت پرداخت سرانه به مدارس پایتخت گفت: مدارسی که دریافتی‌شان از محل کمک‌های مردمی کمتر است در اولویت دریافت سرانه قرار دارند.

به گزارش «نماینده» عباس علی باقری، در خصوص پرداخت سرانه به مدارس تهران، اظهار کرد: اعتبار سرانه مدارس هنوز به استان‌ها پرداخت نشده است و به محض وصول و تخصیص اعتبارا آن را میان مدارس توزیع خواهیم کرد و هم و اکنون رقم دقیق آن مشخص نیست.  

وی افزود: سرانه مدارس با اولویت مدارس لازم والتوجه تخصیص می‌یابد؛ یعنی مدارسی که در مناطق کمتر برخوردار تهران قرار دارند، مدارسی که دریافت‌شان از کمک‌های مردمی کمتر است و مدارسی که هزینه‌های بیشتری دارند همانند هنرستان‌ها در اولویت دریافت سرانه قرار دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در خصوص بدهی مدارس نیز اظهار کرد: عمده بدهی مدارس بابت انشعاب فاضلاب است که حدود ۲ هزار مدرسه در چنین وضعیتی قرار دارندو برای هر مدرسه حداقل ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان هزینه نیاز است.

به گزارش تسنیم در هفته‌های اخیر، سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در خصوص پرداخت سرانه مدارس اعلام کرده بود که در هفته آینده ۳۲۰ میلیارد تومان بودجه مربوط به سرانه مدارس پرداخت خواهد شد که در این تخصیص بخشی از اعتبار مربوط به مطالبات مربوط به ساعات حق‌التدریس معلمان است.

نظر شما