شناسهٔ خبر: 140942 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

حسینی‌شاهرودی:

چرا در مورد تیم مذاکره کننده هسته‌ای استعلام‌های امنیتی انجام نشده است؟

سیدحسین حسینی شاهرودی عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی گفت: برای قرار دادن اشخاص در پست‌های حساس باید استعلام لازم از دستگاه‌های امنیتی گرفته شود.

به گزارش «نماینده» سیدحسن حسینی شاهرودی عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی با اشاره به اینکه دری‌اصفهانی در جایگاه اقتصادی، پولی و بانکی از سوی بانک مرکزی برای حضور در تیم مذاکره کننده هسته‌ای  به وزارت امور خارجه معرفی شد، گفت: این شخص در حوزه بانکی و بین‌المللی تبحر بسیاری داشته است.

وی افزود: نمی‌توان اعلام کرد که بانک مرکزی بی‌تقصیر بوده یا آنکه تمامی مسئولیت این اشتباه بر دوش آنها قرار دارد بلکه دستگاه‌های امنیتی باید نظارت و بررسی لازم را انجام می‌دادند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی تصریح کرد: اگر بنا باشد هر دستگاه‌ اقتصادی خود وظایف نظارتی و امنیتی را انجام دهد دیگر نیازی به دستگاه‌های امنیتی نیست.

حسینی‌شاهرودی با بیان اینکه رصد و مراقبت برای جلوگیری از نفوذ، وظیفه ذاتی و قانونی این دستگاه‌هاست، افزود: پیش از این در مجلس از سوی یکی از نمایندگان جاسوس بودن دری اصفهانی اعلام شد اما بسیاری فرافکنی کرده و گناه را به گردن دیگری انداختند.

وی تاکید کرد:‌اکنون جاسوس بودن دری اصفهانی ثابت شده و در زندان به سر می‌برد البته افراد دیگری از اعضای تیم مذاکره کننده هسته‌ای هم متهم هستند یا جرم‌شان ثابت شده است.

حسینی شاهرودی با بیان اینکه در تمام نظام های جهان در یک سفر خارجی به اشخاص با نگاه متهم و امنیتی می‌نگرند، بیان داشت: زیرا امکان دارد در این سفر خارجی ارتباط غیررسمی‌ از طریق سرویس‌های اطلاعاتی با آن شخص گرفته شود و به نوعی خواسته یا ناخواسته امنیت داخلی کشور را به خطر بیندازد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی گفت: همه حوزه‌ها باید دقت لازم را داشته باشند که از افراد مارک‌دار استفاده نکرده و در صورت معرفی این اشخاص استعلامات لازم از دستگاه‌های مربوطه در مورد آنان گرفته شود.

حسینی‌شاهرودی تاکید کرد: برای قرار دادن شخصی در یک پست و مشاغل عادی در وزارتخانه‌ها و ادارات حتی در شهرستان‌ها و روستاها هم به عنوان مشاغل حساس استعلام لازم از دستگاه‌های امنیتی برای آن گرفته می‌شود، پس چگونه در مورد اشخاص حاضر در تیم مذاکره کننده هسته‌ای این اتفاق نیفتاده است؟

وی گفت:‌ شخصیتی که در تراز بالا و در جلسات فوق‌سری برای مسئله مهمی همچون برجام شرکت می‌کند چگونه استعلام گرفته نشده و اکنون هم با فرافکنی مسئولیت را متوجه دیگران می‌کند.

نظر شما