شناسهٔ خبر: 140909 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

آمریکا پیوسته درپی ضربه زدن به ایران بوده/ مسئولان محکم جلوی دولت مستکبر آمریکا بایستند

موحدی کرمانی/2 خطیب نماز جمعه این هفته تهران گفت: آمریکا هیچگاه با نظام اسلامی ایران سر سازگاری نداشته و پیوسته در مقام ضربه زدن و دشمنی بوده است.

به گزارش «نماینده»، آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی خطیب نماز جمعه این هفته تهران در خطبه‌های این نماز در سخنانی ضمن تسلیت به مناسبت ایام محرم و شهادت امام حسین(ع) و یاران با وفای ایشان در روز عاشورا،  گفت: نهضت‌ها و قیام‌ها اگر دشمن را بشناسند، می‌توانند جلوی خطر را بگیرند، ما هم در زندگی فردی و اجتماعی اگر دشمن را نشناسیم به چاه می‌افتیم و دچار خطر می‌شویم.

وی افزود: گاهی، دشمن مخفی است و خود را پنهان کرده است، این دشمن مخفی از دشمن آشکار خطرناک‌تر است؛ مسئله نفاق هم همین است و دلیل اینکه منافق برای اسلام خطرناک است نیز همین است.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با انتقاد از اجرا نشدن قانون امر به معروف و نهی از منکر از سوی دستگاه‌های اجرایی کشور، اظهار داشت: قانون امر به معروف و نهی از منکر در مجلس قبل تصویب شد و شورای نگهبان نیز آن را تأیید کرد، اما نمی‌دانم چقدر اجرا شد و تا چه اندازه آنها که باید همراهی و اجرایی کنند، آن را اجرا می‌کنند؟

آیت‌الله موحدی‌کرمانی یکی از دلایل افزایش آمار طلاق در کشور را ترک امر به معروف و نهی از منکر دانست و تصریح کرد: زنان خودشان را از نگاه نامحرم بپوشانند، به خودتان و جوانان رحم کنید تا شلاق زنا در جهنم بر شما نخورد.

وی با اشاره به آسیب‌های فضای مجازی برای نوجوانان و جوانان،  اضافه کرد: نمی‌گویم که مسئولان فضای مجازی را ببندند چون فوائدی دارد، مسئولان فضای مجازی متوجه باشند و سعی کنند جلوی ضرری که از این ناحیه به جوانان و نوجوانان وارد می‌شود را بگیرند؛ باید منتظر عذاب باشیم، نکند خدایی ناکرده ایران آندلس دوم شود.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه قیام امام حسین(ع) یعنی امر به معروف و نهی از منکر، اظهار داشت: امر به معروف و نهی منکر در جامعه ما چگونه است؟ خدایی ناکرده اگر بتوانیم منکر را ریشه‌کن کنیم و نکنیم، در جهنم در کنار کسی هستیم که منکر انجام داده است.

آیت‌الله موحدی‌کرمانی خطاب به مسئولان، گفت: مسئولان انقلاب! مردم به شما رأی داده‌اند که نظام جمهوری اسلامی را حفظ کنید، آیا حافظ هستید یا خیر؟  انقلاب با ترک امر به معروف و نهی از منکر از دست می‌رود، تمام ارزش‌ها در کنار امر به معروف و نهی از منکر قرار دهید، نسبت به تمامی این خوبی‌ها در برابر امر به معروف و نهی از منکر مانند قطره به اقیانوس است.

وی در خطبه‌های دوم نماز جمعه این هفته تهران در سخنانی با اشاره به جنایات و بدعهدی‌های آمریکا در قبال مردم ایران، تأکید کرد: اوباما در ابتدای دولت خودش پیشنهاد مذاکره با ایران را مطرح کرد تا به زعم خودش مشکلات فی ما بین حل شود، عده‌ای ساده‌لوح هم سخنان او را باور کردند.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران اضافه کرد:  روشنگری مقام معظم رهبری، دروغ اوباما در اظهار دوستی با مردم ایران را روشن کرد و معلوم شد که این دوست نیست و این دست، دست چدنی است که پوشش مخملی دارد.

آیت‌الله موحدی‌کرمانی ادامه داد: اوباما همزمان با تبریک عید به ایرانیان، ایران را به طرفداری از تروریسم و ساخت سلاح هسته‌ای متهم کرده بود، بالاخره مذاکرات منجر به برجام شد، اندک‌اندک پوشش مخملی کنار رفت و با روی کار آمدن ترامپ دست چدنی نمایان گشت؛ سخنان سرشار از وقاحت و بی شرمی ترامپ در سازمان ملل متحد، چهره واقعی آمریکا را به دنیان نشان داد و عمق دشمنی‌های مخفی را شیطان بزرگ را به خوبی نمایان کرد.

وی با بیان اینکه آمریکا هیچگاه با نظام اسلامی ایران سر سازگاری نداشته و پیوسته در مقام ضربه زدن و دشمنی بوده است، افزود: حمایت‌های بی دریغ از شاه و از حرکات تجریه‌طلبانه و کودتا، حمایت از صدام و حمله به هواپیمای مسافربری و تحریم‌های ظالمانه، تنها بخش کوچکی از دشمنی آمریکا با ملت ایران است که از حافظه تاریخی مردم ایران پاک نمی‌شود.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران ابراز امیدواری کرد که مسئولان کشور با عبرت گرفتن از تجربیات تلخ تاریخی آمریکایی‌ها و استفاده از ظرفیت‌های داخلی، همچون گذشته در برابر زورگویی‌های جدید دولت مستکبر آمریکا محکم و استوار بایستند.

آیت‌الله موحدی‌کرمانی با اشاره به تحولات اقلیم کردستان عراق، گفت: امیدواریم آقای مسعود بارزانی از دولت مرکزی عراق تمکین کند و دست از جدایی‌طلبی بردارد و برای اسرائیل جای پایی در منطقه باز نکند که متأسفانه نشانه‌هایی از این خطر مشاهده می‌شود.

وی افزود:  آقای بارزانی باید به جهت این رفراندوم، توبه سیاسی کرده و از مردم عراق عذرخواهی کند و به آغوش امت اسلامی بازگردد و به جای جدایی‌طلبی، به عزت و اتحاد ملت عراق بیاندیشد، دشمن نیز بداند که امید ایجاد خاورمیانه جدید را به گور خواهد بُرد.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران ضمن گرامیداشت یاد مرحوم جلال طالبانی رئیس‌جمهور پیشین عراق، خاطرنشان کرد: مرحوم جلال طالبلانی پیوسته در فکر استقلال کشور عراق و  عزت و عظمت ملت عراق؛ اعم از کُرد و عرب بود.

آیت‌الله موحدی کرمانی با اشاره به بازگشایی مدارش، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، گفت: باید مغزهای این جوانان از معنویت و فضائل اخلاقی و علم و دانش پُر شود.

وی خطاب به اولیای دانش‌آموزان و مربیان مدارس و اساتید دانشگاه‌ها، گفت: حقیقت دین امانت است، این دانش‌آموزان دست شما مربیان امانت هستند، ادای امانت یعنی دین، امانت عصاره دین است؛ دانش‌اموزان و دانشجویان مسئولان فردای کشور هستند، باید معارف دینی و قرآنی به عمق ذهن آنها برسد و کوتاهی  در این زمینه صورت نگیرد.

نظر شما