شناسهٔ خبر: 140853 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

ساختار پولی و مالی کشور زمینه تولید و سرمایه‌گذاری را با مشکل مواجه کرده است

اکبری نماینده شیراز در مجلس با بیان اینکه ساختار پولی و مالی کشور متأسفانه زمینه تولید و سرمایه‌گذاری را با مشکل مواجه کرده است، گفت: بانک‌ها باید هزینه‌های خود را از بانکداری تأمین کنند، نه اخذ بهره یا جریمه یا مصادره اموال سرمایه‌گذاران.

به گزارش «نماینده» علی اکبری نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (چهارشنبه پارلمان) در نطق میان‌دستور اظهار داشت: رفتار زشت تکفیری‌ها در ۱۷ خرداد ۹۶، برگزاری همه‌پرسی تفرقه‌افکنانه در کردستان عراق، شهادت حججی‌ها، سخنرانی شجاعانه رئیس‌جمهور در سازمان ملل بخشی از رویدادهای تلخ و شیرین ماه‌های اخیر بود.  

وی افزود: تردیدی نیست که تا زمانی که از مسئولان صدای واحدی شنیده شود، آنان که تریبون دراختیار دارند، همدل و همگرا باشند، آسیبی متوجه نظام نخواهد بود.  

اکبری گفت: تأکید مقام معظم رهبری بر تولید و اشتغال، اقدامی خردمندانه است و تحقق این شعار نیازمند الزاماتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.  

نماینده شیراز در مجلس یادآور شد: اشتغال در گرو تولید و سرمایه‌گذاری بوده و از طرفی، سرمایه‌گذاری در گرو امنیت و تسهیل امور است، امروزه شروع یک فعالیت اقتصادی در کره جنوبی در سه مرحله و چهار روز طول می‌کشد، بنابراین طبیعی است که سرمایه به آن سمت برود.  

اکبری در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: رانت و ویژه‌خواری و مدیریت چندگانه اقتصادی و گستره فعالیت‌ها، وضعیت تولید و شبکه‌های بانکی و فرارهای مالیاتی و زد و بندهای نامشروع، القای ناامیدی به جامعه و عدم امکان نظارت در بخش قابل توجهی از فعالیت‌های اقتصادی، به ندرت سرمایه‌گذار و کارآفرین را جذب خواهد کرد.  

اکبری در پایان خاطرنشان کرد: ساختار پولی و مالی کشور متأسفانه شرایط را به گونه‌ای کرده که زمینه تولید و سرمایه‌گذاری با مشکل مواجه می‌شود، بانک‌ها باید هزینه‌های خود را از بانکداری و هزینه‌های جابجایی پول یا صدور ضمانت‌نامه بانکی تأمین کنند، نه از اخذ بهره یا جریمه یا مصادره اموال سرمایه‌گذاران.  

نظر شما