شناسهٔ خبر: 140848 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

رشد ۴۰ درصدی جرائم سایبری در کشور

اشتری عالی‌ترین مقام انتظامی کشور، به حوزه جرائم سایبری پرداخت و گفت: جرائم سایبری با رشد ۴۰ درصدی مواجه شده که با تلاش بیش از این کشفیات داشته‌ایم.

به گزارش «نماینده»،  سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی در هشتمین نشست نیروی انتظامی با سفرا، کارداران و نمایندگان سازمان بین‌المللی مستقر در تهران اظهار داشت: نیروی انتظامی در هر سال هفته‌ای را در مهرماه به مناسبت بزرگداشت پلیس برگزار می‌کند که این هفته از ۱۴ تا ۲۰ مهرماه با شعار «پلیس برای امنیت، امنیت برای همه» برگزار می‌شود.  
وی تصریح کرد: ناجا تلاش می‌کند با افزایش کارآمدی، پاسخگو به نیازهای مردم بوده، امنیت عمومی را ارتقاء دهد و با بهره‌مندی از یک پلیس تخصصی، اطلاعات‌محور و تجهیزات‌محور با توسعه همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی، علاوه بر امنیت داخلی، به ارتقای امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی کمک کند.  
عالی‌ترین مقام انتظامی کشور اعلام کرد: امروز پلیس جمهوری اسلامی به دلیل پیشرفت‌هایی که داشته آماده مشارکت در تمام طرح‌ها و برنامه‌ها با پلیس دنیاست.  
وی گفت: حفظ و ارتقاء امنیت و برگزاری نظم در کشور بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری و فرمانده کل قوا برعهده نیروی انتظامی است و بر این اساس پلیس ایران با تمام ظرفیت و قوای لازم تلاش می‌کند تا نظم و امنیت را برگزار کند و به ارتقاء امنیت منطقه و بین‌المللی بیفزاید.  
سردار اشتری تصریح کرد: به لطف خداوند و مشارکت مردم، در جای جای ایران امنیت فراگیر و پایدار وجود دارد.
وی افزود: امروز ناجا در اقصی نقاط کشور در مرزهای آبی و خاکی حضور فعال داشته و حافظ مرزهای میهن اسلامی است.
عالی‌ترین مقام انتظامی کشور اعلام کرد: پلیس مقتدر ایران هر تحرکی در مرزها با ببیند، با قاطعیت و فوریت با آن برخورد خواهد کرد.  
وی گفت: این نیرو با اتکا به نیروی انسانی متعهد و تجهیزات مدرن و فناوری‌های نوین طی سال‌های گذشته توانسته اقدامات بارزی داشته باشد.  
فرمانده نیروی انتظامی به تشریح عملکرد پلیس مبارزه با مواد مخدر پرداخت و گفت پلیس مبارزه با مواد مخدر عملکرد مناسبی داشته و با توجه به سود مالی و درگردش مواد مخدر و انواع روش‌ها و ترفندهایی که برای جابجایی مواد استفاده می‌شود، پلیس ایران توانسته با بهره‌گیری از مأموران مجرب و حرفه‌ای خود و انجام عملیات‌های حرفه‌ای بیش از ۶۵۰ تن مواد مخدر را کشف و ضبط کند که اغلب کشفیات در مرزهای وسیع بوده است.  
وی گفت: طی هفت ماهه اول امسال قریب ۴۰۰ تن مواد مخدر کشف و ضبط شد که نسبت به مدت مشابه رشد داشته است.  
سردار اشتری تأکید کرد: ناجا تلاش قابل ملاحظه‌ای در راستای جلوگیری از انتقال مواد پیش‌ساز به سمت مبادی تبدیل هروئین به عمل آورده و در این برهه کشفیات ارزشمندی داشته است.  
فرمانده نیروی انتظامی اظهار داشت: اینگونه اقدامات که منافع آن به همه کشورها مرتبط است، با تلاش جمهوری اسلامی ایران مانع از حضور حجم عظیمی از مواد به سمت کشورهای غربی شده است و مقابله پلیس ایران در ترانزیت مواد مخدر از عبور مواد مخدر پیشگیری کرده است.  
وی گفت: جمهوری اسلامی در این عرصه ۴ هزار شهید تقدیم کرده است و انتظار ما از کشورها و سازمان‌های بین‌المللی این است که ضمن همراهی با پلیس نسبت به تبلیغات دروغین و فرافکنی علیه ایران موضع‌گیری مناسب داشته باشند تا بتوان جهان را برای قاچاقچیان ناامن ساخت.  
عالی‌ترین مقام انتظامی کشور، به حوزه جرائم سایبری پرداخت و گفت: جرائم سایبری با رشد ۴۰ درصدی مواجه شده که با تلاش بیش از این کشفیات داشته‌ایم.
 

نظر شما