شناسهٔ خبر: 140829 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

از رئیس ناشی شورا تا درگوشی حرف زدن اعضا

شورای شهر محسن هاشمی در جلسه دوازدهم شورای شهر تهران به عنوان رئیس شورا در فواصل مختلف مدام به اعضا تذکر می‌داد که رئیس است و باید به حرفش گوش دهند و به مناسبت روز حافظ پیشنهاد داد که چند فالگیر به شورا بیاورند.

به گزارش «نماینده»، دوازدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش امروز برگزار شد که با حاشیه‌هایی همراه بود.

این جلسه که همزمان با روز حافظ برگزار شد، در ابتدا قطعه شعری از این شاعر نامی در شورا به نمایش گذاشته شد و مسجدجامعی نسبت به اینکه خیابان حافظ هیچگونه نمادی از حافظ را در خود ندارد انتقاد کرد. در مقابل محسن هاشمی رفسنجانی درخواست کرد که چند فالگیر به شورا آورده شود تا از اعضای شورا فال بگیرد.

در ادامه جلسه مصوبه واگذاری املاک و اراضی شهرداری به نهادهای عمومی غیردولتی مانند سمن‌ها و خیریه‌ها مطرح و  کلیات آن به تصویب رسید اما در حین بررسی این مصوبه که با کش و قوس‌های فراوانی همراه شده بود، محسن هاشمی گفت: بنده به عنوان یک رئیس فعلاً ناشی هستم و نمی‌دانم روال بیان نظرات موافق و مخالف چگونه است، گویا باید یک موافق و یک مخالف پس از آن صحبت کنند.  

در این جلسه همچنین میرلوحی و امینی برای صحبت کردن و ایراد نظرات خود به یکدیگر تعارف می‌زدند که هاشمی به آنها گفت: تعارف نکنید بنده به عنوان رئیس باید به اعضاء اجازه دهم که صحبت کنند یا خیر. رئیس شورا پس از گفتن این جمله گویا تازه متوجه حضور خبرنگاران شده بود و خطاب به رسانه‌ها گفت البته «این ور و آن ور میز ندارد». 

در دوازدهمین جلسه شورای شهر و در ابتدای آن صدراعظم نوری به رسانه‌ها تذکر داد که چرا روز گذشته در انتشار خبر انتصاب مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو (فرنوش نوبخت)، به اشتباه ایشان را «فرنوش» معرفی کرده در حالی که عنوان درست وی «پرنوش» نوبخت است و اینگونه به اشتباه خیلی‌ها گمان بردند که آقای مدیر جدید یک زن است.  

در ادامه زمانی که به کلیات طرح واگذاری املاک شهرداری رأی داده می‌شد، سالاری به کلیات این طرح رأی داد اما مخالفت‌هایی داشت که هاشمی خطاب به وی گفت: چرا شما که با این طرح موافق هستید و رأی داده‌اید اکنون مخالفت می‌کنید شما رأی داده‌ اید و اکنون اجازه مخالفت ندارید و در پایان صحبت هم به طعنه گفت نفهمیدم اصلاً چه کلیاتی امضاء شد.

نژاد بهرام نیز زمانی که می‌خواست جلسه را مدیریت کند، خطاب به نمایندگان گفت: «چراغ‌هاتون را خاموش کنید تا بعد نگویید وقت گرفته‌اید» که این جمله باعث خنده و اعتراض برخی از حضار شد.  

در زمان بررسی مصوبه واگذاری املاک شهرداری به یکباره حبیب‌زاده، هاشمی را به کناری کشاند و درگوشی با یکدیگر به صحبت پرداختند.  

امینی نیز در حال صحبت کردن در مورد همین مصوبه بود که فریاد زد «بگذارید حرفم را بزنم».

برای بررسی بیشتر مصوبه واگذاری املاک، هاشمی رفسنجانی گفت: جلسه باید به جای ۱۱ تا ۱۲ ادامه پیدا کند و زمانی که این را اعلام کرد، شورایی‌ها اعتراض کردند و گفتند شما گفتید ۱۱:۳۰ که هاشمی نیز به طعنه به آنها گفت: می‌خواهید ضبط را دوباره پخش کنید، شما به ساعت ۱۲ رأی داده‌اید و اکنون هم باید پای حرفتان بایستید، البته به نظر می‌رسد شما اصلا به حرف‌های من گوش نمی‌دهید.

نظر شما