شناسهٔ خبر: 140780 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

قانون کاتسا بدنبال ضربه زدن به نیروهای مسلح کشورمان است

کوهکن عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: آمریکایی ها با تدوین قانون کاتسا به دنبال تضعیف توان دفاعی، تسلیحاتی و ضربه زدن به نیروهای مسلح ایران است لذا مسئولان باید در برابر این قوانین نسخه های برخورد در نظر بگیرند.

به گزارش «نماینده» محسن کوهکن ریزی، با اشاره به قانون کاتسا که به عنوان قانون مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم تلقی می شود  گفت: موضوعات مختلفی مانند ایجاد تحریم به دلیل حمایت از تروریسم، نقض حقوق بشر و اعمال تحریم های بیشتر در پاسخ به برنامه موشک های بالستیک در نظر گرفته شده که همه آنها به نوعی بهانه جویی برای اتخاذ سیاست های خصمانه علیه ایران است.

نماینده مردم لنجان در مجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینکه رهبر کبیر انقلاب به طور مستمر بیان کردند که آمریکایی ها قابل اعتماد نیستند و تصویب قانون کاتسا در مجلس نمایندگان آمریکا بیانگر چنین امری است، اظهار کرد: ایالات متحده آمریکا از هر ابزاری استفاده خواهد کرد تا تحریم هایی فراتر از برجام را علیه کشورمان اعمال کند.

وی ضمن اشاره به اینکه آمریکایی ها در تدوین قانون کاتسا نسبت به تضعیف توان دفاعی، تسلیحاتی و ضربه زدن به نیروهای مسلح کشورمان اهتمام ورزیده اند، ادامه داد: بنابراین ایران نیز آنقدر توان دفاعی خود را افزایش خواهد داد که فکر اعمال چنین سیاستی از ذهنشان بیرون بیاید.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران برجام را پذیرفت تا ثابت کند که به دنبال استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای است و بر این اساس هزینه های آن را پرداخت کرده است لذا تحریم های بیشتر قابل پذیرش نیست.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه قانون کاتسا جهت گیری مشخصی در راستای تضعیف جمهوری اسلامی ایران دارد، خاطرنشان کرد: همه روسای جمهور آمریکا از جمله ترامپ به دنبال از بین بردن کشورمان هستند لذا مسئولان کشورمان باید در برابر اعمال قوانین مانند کاتسا نسخه های برخورد کوتاه مدت و دراز مدت درنظر گرفته بگیرند تا آنها نتوانند اهدافشان را محقق کنند. /

نظر شما